Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en dame på 35 år. Jeg veier 58 kilo. Målet er å bli sterk (rett og slett). Trenger ikke slanke meg, men vil helst ikke legge masse på meg heller. Litt kledelig flesk er jo bare fint.

Trener styrke 3 ganger i uka, hele kroppen. I tillegg går jeg på saltimer to ganger i uka med dansing.

Problemet er at jeg skjønner meg ikke på kaloritelling. Jeg var inne på denne kalkulatoren. Og det er nå greit. Men hvordan vet jeg hvor mye kalorier det er i en kotelett, potet, brødskive osv?

EDIT: Jeg fant denne: http://www.kostplanlegger.no/pages/kostplanlegger/

Jeg vet det finnes mange slike tråder, så beklager på forhånd. Jeg trenger ikke en dyp analyse, men kanskje bare mer et pekepinn om jeg bør spise mer eller mindre. Eller om jeg bør bytte ut noe med noe annet (tåler ikke havregryn og laktose forresten). Spiser jeg for mye brød?

Måltid per dag:

Frokost: to grove skiver med ost/skinke eller makrell i tomat

Tran

Frokost 2 på jobb: 2 ryvita knekkebrød med ost/skinke

Lunsj: Salat med litt pasta med kylling eller egg/skinke

Middag: 200 gram med et eller annet kjøtt (veldig ofte i fint pitabrød), ofte med laktosefri kesam. Har forresten forstått at fint pitabrød er ikke noe bra, så jeg har kokt potet/ris med grønnsaker i det siste.

Etter trening: banan + et halvt scoop med proteinpulver

Kvelds: to egg, 1 brødskive

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30589-for-mye-eller-for-lite-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...