Ch3ri3 Skrevet 6. mai 2014 Del Skrevet 6. mai 2014 Heisann! Jeg er ei jente på 20år som har fått stor interesse for trening de to siste årene. Jeg veier idag 44kg etter mye strev med å komme opp i vekt( veide for noen mnd siden knappe 38kg). Jeg strekker meg 154cm over bakken og er lite jeg kan gjøre med den saken. Nå til hovedpoenget. Jeg har vært oppfordret til å spise mer for å få mere muskler. Jeg har nå prøvd ulike programmer i 2år, noe useriøst men den siste tiden ganske dedikert. Trener nå 5-6 ganger i uken, hvor jeg har delt styrketreningen i Adag og Bdag, og har i det siste lagt til 30min løping før hver økt, og intervall trening ca 2-3 ganger i uken hvor det varierer mellom pyramide opp til 3min og en hurtig variant som jeg har hentet her inne ifra. Mitt problem nå er at kroppen har gått mer over i + enn forventet, og føler meg nå egentlig på grensen til lubben(?). Hvordan går jeg frem for å få en nedgang i fettprosenten? Er det noe jeg kan vektlegge eller gjøre mere av for å se resultater? Vekten har gått opp, og samme med muskelmasse - men nå vil jeg ha valpefettet som ligger rundt vekk. Hjelp noen?? Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29649-hva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 7. mai 2014 Del Skrevet 7. mai 2014 Hei. Ettersom din BMI akkurat har krøpet inn i "normalvektig" med 0,1 poeng så er det ingen ting som tyder på at du har noe spesielt fett på kroppen. Det er en gang slik at for at muskler skal vises, så må de faktisk finnes for å kunne synes. Muskler skapes ved å trene jevnt og over lang tid, mens man har ligget i overskudd på maten. Noe ingenting tyder på at du har gjort ved 38 kg. Vi kan dermed ikke anbefale deg noen vektnedgang da du er så på grensen til undervektig det går an BMI-messig pr dags dato. Fokuser på et variert kosthold, et bra treningsprogram, nok hvile og mat så vil det ordne seg selv. Og NEI, du er ikke lubben, du er ikke på grensen til lubben engang. Du er (på grensen til) for tynn. Stenger derfor denne. -mod Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29649-hva-n%C3%A5/#findComment-1009206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg