Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei!:D

Lenge siden jeg sist var aktiv her på Fitnessbloggen.. Men er det ting jeg vet, er at dere er her for å hjelpe, og den hjelper trenger jeg nå. Saken er at jeg ønsker å bli en enda bedre versjon av det jeg er i dag (som nok de aller fleste ønsker), både ut fra hva jeg selv vet jeg må bli bedre på og hva andre har gitt av tilbakemelding. Jeg har tidvis trent etter forskjellige prinsipper, fra ulike treningeksperter, veiledere osv. Men nå har jeg lyst til å ta treningen selv til nye høyder, og trene på øvelser jeg vet fungerer bra på meg, og trene på ulike øvelser jeg vet jeg må bli bedre på. Jeg vil understreke at jeg kommer til å kjøre dette programmet over en 12 ukers periode, for å se hvordan kroppen min reagerer på det. Min tidligere treningsbakgrunn kan kort oppsummeres med at jeg har vært aktiv siden dag 1 av livet mitt. Begynte i tidlig alder med fotball, og holdt på med det i 7 år fra jeg var 8. Jeg har også spilt badminton i 5 år, og har nå trent styrke i 4 år, der 3 av de har vært greie. Jeg har også syklet Trondheim-Oslo på under 17 timer og løpt 5 km på 17:08. Jeg veier dog rundt 97,5kg og er 194cm på strømpelesten.

Mine mål i løpet av 2014/2015

- Større og fyldigere bryst.

- Tykkere håndledd

- 3000m under 9:00 (i løpet av mai 2016)

- 20 pullups

- 210 kg. i markløft.

Hvordan jeg ligger an

- Ligger på rundt 42 kg. x 8 repetisjoner x 3 serier i benk.

- Klarer akkurat å ta rundt håndleddet med tommel og pekefinger, ønsker å øke den avstanden.

- Løp 9:54 for snaue 7 mnd siden.

- 14 pullups sist jeg sjekka

- 192 kg. i mark for ca 6 mnd. siden.

For å oppnå disse målene har jeg selv prøvd å lage et treningsprogram ut ifra prinsipper jeg har lært, kunnskap jeg innehar og erfaring. Jeg har også valgt å utelukke ulike varianter av øvelser, og variasjon av sett og repetisjoner, fordi det siste programmet jeg kjørte innebar mye av det. Samtidig har jeg liten/ingen erfaring med å kombinere så mye løping med styrke. Det hadde derfor vært ønskelig og fått deres mening om programmet. Hva som er bra, dårlig, noe jeg bør gjør annerledes, og hvorfor. Bare å bre seg med meningen DU har. Jeg vil understreke at mine viktigste mål er å løpingen, pullupsene og brystet.

I tillegg til det som står oppført i programmet vil jeg trene ulike mageøvelser noen ganger i uka, samt grepsøvelser med ball og stang. Jeg er også vant til å trene hardt. Trener vanligvis 4-6 ganger styrke i uka, og tidligere opp i mot 12-14 økter med blanding av kondisjon, idrett og styrke.

Dag 1-4: post-17964-14440978487005_thumb.png

Håper dere gidder å ta dere bry til dette. Hadde iallefall satt umåtelig pris på det. (y)

post-17964-1444097848602_thumb.png

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...