fw1991 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hei! Jeg er en fyr på 23 som føler jeg trenger litt hjelp med diett. Er 181 cm. og vipper mellom 80-81 kilo. Begynte å trene hard styrketrening feb. 2012 og har siden da gått fra 64 kilo opp til nåværende vekt. Nå har det stagnert i løpet av en lengre periode (6-10 mnd) - og jeg ser at det er maten som er problemet. Jeg trener hard styrketrening minst en time, annenhver dag (uten unntak) og lett kondisjon (moderne dans) en gang i uka. Jeg tror ikke det er treningen som må belyses i denne sammenhengen - men er det noen som har veldig sterke tanker om den, så kom gjerne med det! Utfordringen kommer med at jeg er pescotarianer (spiser ikke rødt og hvitt kjøtt, men egg, melkeprodukter og fisk). Før det fyres løs med 'argumenter' for at jeg ikke får i meg det jeg skal: jeg testet nylig samtlige vitamin- og jernnivåer og lå godt innenfor referanseverdien på samtlige nødvendige nivåer av vitaminer/mineraler/blod/jern. Kjøtt er kort sagt ikke noe alternativ for meg. Ellers nyter jeg verken alkohol eller tobakk, og drikker sikkert tre liter vann i løpet av dagen. I løpet av en treningsdag jeg trener spiser jeg dette: Frokost pre trening: To brødskiver (100% grovt brød) med peanøttsmør* Post trening: Proteinshake (3 dl melk, 2 scoops proteinpulver)* Frokost post trening: To/tre brødskiver med enten peanøttsmør eller jarlsberg med pesto Lunsj: Seks brødskiver med peanøttsmør, jarlsberg, tunfisk, etc. Smoothie: en håndfull mandler, 5 dl melk, 2 scoops proteinpulver, to håndfuller blåbær, halv banan Middag: F.eks Omelett med 4/5 egg, to skjeer potetsalat og to brødskiver med ost eller 250 gram fisk, 200 gram pasta og mager brokkolisuppe som saus Kveldsmat: Et par brødskiver Proteinshake (3 dl melk, 2 scoops proteinpulver) * disse måltidene dropper jeg på dager jeg ikke trener (fordi jeg står opp veldig tidlig for å trene) Først og fremst ser jeg nå at jeg spiser veldig mye grovbrød (haha). Jeg får i meg rundt 2500-2700 kcal om dagen. Jeg skulle ligget på rundt 3500 optimalt sett for å øke i vekt. Problemet er at jeg får ikke maten ned. Jeg blir uggen og eier ikke matlyst.. Jeg spiser jo også forholdsvis sunt, så jeg ser at det er litt begrenset med kalorier og de jeg får i meg er en del proteiner, som også sakker litt på matlysten. Generelt nå merker jeg at jeg kunne spist halvparten av det jeg spiser uten å lide noen nød. Men jeg vil veldig gjerne opp noen kilo til. Hva skal jeg bytte ut, spise i tillegg til det jeg allerede spiser - og hvordan skal jeg få det ned? Jeg har tatt en del runder med kreatin som jeg føler både vekt og matlyst økte litt av, men jeg får så sinnsvakt vonde munnsår (hvite åpne sår i munnhulen) av det så jeg har gitt faen i det. Jeg er også klar over at jeg bør spise litt mer nøtter. Prøver å få i meg en håndfull nå og da. Er det eller noen punkter jeg gjør feil eller noen tips? På forhånd tusen takk! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28854-pescobulking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.