Solid Snake Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Situasjonen er per dags dato at jeg studerer tunge studier, noe jeg etter planen skal gjøre de neste fem årene. For så å ha muligheten til å komme ut i jobb i vanlig kontortid om jeg velger offentlig sektor. Type 8-4. Evt om jeg velger privat mer type kl 8-6,7,8. I tillegg til at jeg kan jobbe sammenhengende, og slipper å jobbe natt etc, er lønnsutsiktene gode(500-2 000 000 if statistikk). Kan også vente meg godet det er å ha fri i helgene. Jeg interesserer meg for det jeg studerer, så absolutt. Og fremtiden ser lys ut. Men med jevne mellomrom tenker jeg: hva om jeg kunne ha en 8-4 jobb som omhandlet trening og kosthold som ga meg en ålreit lønn. Saken er nemlig den at drømmen for meg, er faktisk å trene oppimot hver dag samt få maksimalt med kunnskap om trening og kosthold. Jeg brenner virkelig for livsstilen. Har drevet med styrketrening i 6-7 år, og kampsport i flere år og jeg elsker det. Da jeg gikk på skolen fikk jeg masse tid til dette og utviklet meg mer og mer. Men studiet gjør at jeg egentlig ikke får gjort det(studiene varer stort sett til kl 2100-2200 på kvelden), får stadig vekk gjort det litt, men blir langt mindre tid til det, og når fremtiden kommer blir det nok enda mindre tid til det. Det er ikke bare tid til trening jeg søker(det er ikke så tidskrevende), ikke minst er problemet tid til å tilegne seg ytterligere kunnskap om emnet. Dette er vanskelig for meg, for jeg liker å gå "all in". Jeg vil fortsette å bli råere og råere på både styrken, kampsporten og kunnskapen, men karrieren min kolliderer med det. Og føles stadig vekk som at jeg må kaste det jeg digger til side, for karrieren... Kan jeg forene de to på noen måte? Har løse ideer som meget dyktig PT, men vet at realiteten for de fleste av disse er mye ugunstig jobbing(siden klientene helst skal trene etter kontortiden sin). Videre må man nok være veldig dyktig for å få det til skikkelig(men dette tror jeg at jeg kan klare, ettersom at jeg er sykelig opptatt av faget). En annen tanke er å ta stor økonomisk risiko og opprette et gym. Dette er nok også vanskelig, i et stadig tøffere marked. Dessuten er vel 8-4 jobb noe urealistisk om man er selvstendig næringsdrivende. Men om jeg hadde et gym som gikk bra, og jeg følte at kundene fikk mye ut av det, kunne jeg fint å ha jobbet mer enn 8t dagen. Problemet er uansett hva, den store økonomiske risikoen. Om senteret ikke går etter planen, er det ensbetydende med milliontap og store problemer:) (men er kanskje verdt forsøket). Utover disse to ideene om super PT, og innehaver av treningsstudio så er jeg blank. Er det noen her inne som har noen gode ideer til hva jeg kan leve av som har mye med trening og kosthold å gjøre? Om det er snakk om studier har jeg i overkant av 60 poeng(vgs poeng) nå, så mange studier er innen rekkevidde. Men om det skal studeres noe, må det faktisk være seriøse jobbmuligheter etterpå og. Er ikke minst veldig åpen for jobber/yrker/karriere som kan realiseres raskere enn utdanning og! Når alt dette er sagt er det jo heller ingen krise, om det blir et skille mellom favoritthobbien og karrieren. Men det store spørsmålet er jo om disse to kan forenes. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28483-elsker-trening-men-hvordan-gj%C3%B8re-karriere-ut-av-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
andersbob Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tjen 2 millioner kroner i året i tre år. Legg litt til side. Prøv å starte ditt eget gym uten å ta kjemperisiko. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28483-elsker-trening-men-hvordan-gj%C3%B8re-karriere-ut-av-det/#findComment-973963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.