Gå til innhold

Sirkeltrening - opplegg i gymtimene. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går 3.året vgs på studiespesialiserende. Skal lede en gymtime, hvor vi skal ha sirkeltrening som aktivitet. Læreren vår er ekstremt opptatt av kondisjonstrening, og tenkte derfor vi kunne ha en kombinasjon av styrke og kondisjon. Men hvilke aktiviteter kunne vi ha lagt i programmet? Oppvarmingen skal være håndball, og skal være på 15 min. Deretter kommer hoveddelen på 25 min (som da er sirkeltrening), og en avslutning på 5-10 min. Men hvilke aktiviteter kunne vi ha hatt med i hoveddelen?

Har tenkt en del på diverse aktiviteter slik som: burpees, tråkking i tjukkas etc. Er helt blank, fordi det må være utholdende og klassen skal være sliten etter endt gymtime. Alle aktiviteter skal ha minst 1 min pause etter hver øvelse. Setter pris på hjelp! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27803-sirkeltrening-opplegg-i-gymtimene-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ha 5 stasjoner, der de jobber 4min på hver stasjon? :) øvelser kan da f.eks. være: burpees(som du sier), pushups, at to og to kaster ball til hverandre i en situp, løping på tjukkas, knebøy, hoppetau. Det finnes masse masse øvelser, men var bare de jeg kom på i forbifarten! :D

• 1 måned senere...
Du kan jo ha 5 stasjoner, der de jobber 4min på hver stasjon? :) øvelser kan da f.eks. være: burpees(som du sier), pushups, at to og to kaster ball til hverandre i en situp, løping på tjukkas, knebøy, hoppetau. Det finnes masse masse øvelser, men var bare de jeg kom på i forbifarten! :D

Det høres bra ut! Tusen takk :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...