Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har gått ned 12,3kg siden slutten av sep. Men i det siste føler jeg at jeg ikke mister fett, men mer muskelmasse... (Kan hende jeg bare har blitt veldig innbilsk men)

Vekt: Før 78

Nå: 65,7

To spørsmål: Spiser jeg for lite protein, hvis ja. Kan jeg ta litt proteinpulver for å ikke miste mer muskelmasse, og kanskje heller øke forbrenningen av fett isteden?

Matplanen min er ca slik.

Frokost: 3 Knekkebrød med en eller annen type. gulost, eller 2 egg. Litt smør. Et glass melk (ekstra lett)

Et eple, druer eller annet frukt som mellommåltid.. (Ikke alltid det skjer)

Lunsj: 2 knekkebrød med en eller annen ost.. evt havregrøt isteden for.

Middag: Grønnsaker, 2-3 poteter, saus.. kjøttkaker, eller karbonader, noen ganger fisk (veldig sjeldent) osv.. En vanlig middag.. som oftes noe kjøtt..

Kvelds: Ikke alltid jeg spiser kveldsmat, men hender jeg tar litt havregrøt, eller knekkebrød med kalkunfile.. eller noe annet pålegg.. Går som oftes i ost.

Fortiden jogger jeg en fast rute på 5km. Ca 4-5 ganger uken, samtidig driver jeg med yoga, aerobic og noen styrke øvelser hjemme.

Har planer om å begynne med styrketrening på studio, med evt PT nærmere sommern, men vil først gå ned 5-6kg til før dette skjer.

Jobber turnus ombord på ferjå her nede så jeg jogger ikke noe når jeg er på jobb (1uke avgangen foreløpig) for da jobber jeg 13,25t pr dag. MEN jeg har hatt på meg skritteller å funnet ut at gjennomsnittlig pr dag. .. går jeg 13tusen skritt. Samt løfter litt tungt iløpet av dagen.. Så jeg er greit aktiv på jobb.

Tar imot tips om dere har noen, uansett om det er til kostholdet, treningen min eller hva som helst.... hehehe.... TAKK på forhånd!

Fortsetter under...

Viss du er redd for å miste muskelmasse vil styrketrening være noe av det viktigste for å forhindre dette. Kan se ut som om du spiser litt lite protein, og litt lite mat generelt. Å f.eks legge til en proteinshake etter trening kan være en god ide.

Viss du er redd for å miste muskelmasse vil styrketrening være noe av det viktigste for å forhindre dette. Kan se ut som om du spiser litt lite protein, og litt lite mat generelt. Å f.eks legge til en proteinshake etter trening kan være en god ide.

Ja, jeg lagde en tråd både her, og et annet treningsforum der jeg fikk svar at jeg spiste helt greit. Bare legge til noe mer frukt ellernoe. Men jeg har lenge mistenkt at jeg spiser litt lite, så tviler på at kaloriene jeg får i meg via proteinpulver utgjør noe krise. Vet du hvor mye jeg burde få i meg av protein .. sånn ca?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...