Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 23 år, 172 cm og veier ca 60 kg som har et ønske om og få tips til nybegynner styrke treningsprogram. Jeg har ikke trent noe styrke fra før så jeg vet ikke helt hva jeg begir meg ut på og vet heller ikke hvordan jeg skal legge opp et program som passer for meg.

Mitt mål er vel i bunn og grunn og bygge muskler generelt med mest fokus på ben, rumpe og mage. Jeg har lest meg opp og ned på forumet, men det er veldig mye forskjellige meninger og programmer å velge mellom. Men det jeg har skjønt er at jeg som nybegynner ikke skal begi meg ut på splitt program, men trene et fullkropps program.

Er det noen der ute som har forslag til treningsprogram jeg kan begynne på, eventuelt sette opp et hvis noe vil ta seg tid til det? :) Jeg trener i studio og har tilgang på det meste av apparater.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26978-nybegynnerprogram-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

Ja jeg har lest den, men jeg syns det var veldig mye fokus på overkropp. Det står jo i artikkelen at man ikke skal vike fra programmet eller legge til noe, så jeg syns ikke det programmet dekker det jeg helst vil trene. I tillegg syns jeg det var igrunn litt få øvelser :p

Tips? :)

Trenger ikke noe mer arbeid i starten, ville gjort det programmet i 8uker også se etter om du vil endre til noe annet når du er ferdig.

Kan jo muligens legge til Hip Thrust for å trene bakside lår og rumpe. (etter Beinpress) Om du absolutt vil ha noe mer.

Du trenger ikke flere øvelser ihvertfall :)

Vil nok anbefale deg underveis eller når du er ferdig å øve deg på Knebøy, få litt teknikk hjelp på gymmet, benytte deg av forum og youtube teknikk videoer eller diverse artikkler.

Blir Knebøy teknikken din bra, bytter man ut Beinpress med Knebøy :)

Det er også andre Helkropps programmer der ute som f.eks RYP ,HST eller Børge Sitt Nybegynner program .

Jeg ville startet med Fitnessbloggen eller Børge Sitt program.

Etterpå kan man evt. gjøre programmet om igjen eller teste ut RYP eller HST. Viktig og lese teksten som står på sidene til programmene.

Du kan jo også etterhvert prøve deg på Starting Strength , er mange her på forumet som trener det. Samt med Tung Knebøy 3dager i uken, så bygger man en del rumpe og lår ;)

Mange Muligheter, kommer bare ann på hva som blir prioritert.

Uansett først ville jeg startet med "basic" også underveis lært meg teknikk i Baseøvelsene, for å så trene programmer som inkludere disse.

Den første tiden med Trening handler egentlig ikke så mye om å gjøre masse øvelser for å fikse småting osv. men heller lære god teknikk i øvelsene og lære seg å legge på mer kilo på stanga etterhvert som styrken øker.

Øker styrken, så øker nok muskelmassen også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...