Gå til innhold

Trenger nytt treningsprogram, noen som kan hjelpe? :)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger sårt noen gode tips på treningsprogram. Målet er å bli god i armhevinger, hang ups og 3000 meter løping! Har alltid vært aktiv men siden juli/august i år har jeg trent en del styrke, ca 3 ganger i uka på overkropp. Har lagt inn ca to dager med styrke underkropp også men er nå usikker på om jeg skal fortsette med det, mulig det holder med intervalløkter ca 2-3 dager i uka?? Jeg er nok den typen som spør mange forskjellige folk om råd, så tviler jeg på det den andre sa, så gjør jeg om på programmet mitt og river av meg håret i frustrasjon for lite framgang. Jeg føler ikle at jeg har trent nok til å stole på egen kropp og resultat, selv om dette høres litt rart ut. Jeg har ca 1-2 mnd før jeg må være i mål med målene mine. I dag tar jeg 25-30 armhevinger, vil klare 40. Jeg tar 5 hang ups med overtaksgrep, vil klare over 10. 3000 meter har jeg ikke testet på en stund men vil klare den på 12 min.

I dag trener jeg overkropp 3 dager i uka og varierer på antall sett og reps.

Det går mest i rygg, skulder, triceps øvelser. Men så har jeg sånn fokus på hang ups at jeg den ene dagen trener bare rygg å skulder, da med ca 7 øvelser. Feks hang ups, nedtrekk, markløft, sittende roing, enarmsroing, stående lat pulldown. Hvor ofte bør jeg trene dette? Neste økt kan være bryst,biceps, triceps.. Med armhevinger, benkpress osv osv.

Problemet mitt er at jeg ikke har et eksakt program, og stresser med å få til målene. Skulle gjerne trent hang ups og armhevinger hver gang! Noe jeg også har gjort en del.. Men så fokuserer jeg på å ha ca tre øvelser per muskelgruppe, og ender opp med å ha for mange øvelser på et program...

Håper med dette at noen der ute som har trent mye og har god erfaring kan hjelpe meg litt! :-)

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...