ollf89 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hallo! Jeg hadde en stor lyskestrekk for 4mnd side, varte i 5mnd. Nå har jeg ingen smerter i lysken, kjenner ingen smerter ved bruk av lyskemuskulatoren.. MEN, når jeg drar på fotballtrening og trener med høy intensitet så går alt normalt helt til jeg kommer hjem.. hjemme, etter å ha dusja blir jeg stiv og øm i lysken og kjenner lyskemuskulatoren helt opp til nedre magemuskulatur når jeg presser bena sammen, dette varer i ca. 1,5 dager og vips så er jeg helt frisk igjen.. Slik har det forsatt veldig lenge Hva kan det være? Leser om lyskebrokk på nettet, men jeg har jo ikke vondt i lysken når jeg tar lysken i bruk.. Hva burde jeg gjøre? Takker veldig for svar Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26318-rar-skade-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ollf89 Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 Du burde oppsøke profesjonell hjelp/behandler eller lege og få det undersøkt! Fikk du noe hjelp med lyskestrekken? Kan være noe såpass ufarlig som spenninger i dyp hofteleddsbøyer, som igjen eventuelt kan være relatert til korsrygg/bekken. Høres litt ut som en muskulær smerte, som kan komme når muskelen blir "kald" igjen etter belastning og varer i et par dager. Dette blir bare spekulasjoner, som nok er det beste du kan håpe på å få på et forum:) Tusen takk for svar! Jepp, jeg fikk profesjonell hjelp med lyskestrekken og har siden den gang ikke hatt noen smerter.. Du nevner "spenninger i hofteleddsbøyer" (noe jeg håper det er siden du sier det er ufarlig), har du muligheter til å fortelle meg litt mer om dette? Når jeg krysser venstrebenet over høyrebenet kjenner jeg at noe står i veien for lyskemusklaturen, men vet ikke hva det er.. Kanskje muskulære smerter? I såfall har du noe tips til hvordan jeg kan forebygge dette ? Tusen hjertelig takk for svar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26318-rar-skade-hjelp/#findComment-905594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ollf89 Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Dyp hofteleddsbøyer består av tre muskler, som ofte betegnes under ett, som: m. iliopsoas. Den har nær relasjon til lysken, og er ofte kilde til plager i området der det ikke er snakk om lyskebrokk eller smerter fra adduktormuskulatur. Det er vanskelig å si hvordan du skal forebygge dette. Tøyeøvelser kan hjelpe (google "iliopsoas stretch" f.eks). Prøv deg frem med hvor mye belastning som skal til for å trigge smerter i etterkant. Start med lett jogg, øk tempo, legg inn høye kneløft, sidelengs løp, tempointervaller etc.for å se hva som skal til for å trigge smertene. Den enkleste og beste er å oppsøke en terapeut, som kan stille en mer nøyaktig "diagnose" og gi adekvat behandling og råd. Takker igjen! Problemet er at jeg f.eks. nå ikke har noe vondt, men om jeg begynner å spille fotball vi gi meg smerter dagen etter.. Vil egentlig bare vite om jeg har lyskebrokk eller ikke.. har du peiling ? som sagt så kan jeg gjøre all slags bevegelser med lyskemusklaturen (gjør lyskeøvelser med vekter uten smerte). Tror du jeg har lyskebrokk utifra det jeg har fortalt? takker så mye.. kan virke desperat men redd jeg må operere.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26318-rar-skade-hjelp/#findComment-906238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.