Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er fort tiden veldig innstilt på politihøgskolen til neste år, og har begynt å tenke på opptakskravene. Jeg er på ingen måte i superform, men har begynt å jobbe mot kravene.

Kravene for å bestå (med laveste karakter) er:

Benkpress, 4 repetisjoner med 60kg

Pull-ups, 5 repetisjoner

Svømming, 75m på bryst og 25m på rygg innen 2:30min

Dykking, finne to gjenstander på 1,5m dyp

Løp, langsider på 15m og kortsider på 7m, man skal legge seg ned på enten rygg eller mage annenhver gang på langsidene, man må minst løpe 782m

Dette er altså minimumskravene som må tilfredsstilles innen opptaket til neste år.

Det jeg lurer på er om noen kunne tenkt seg å kommentere det opplegget jeg holder på med nå, å se om det er noe jeg burde gjøre annerledes.

For øyeblikket har jeg 4 planlagte styrkeøkter (2-splitt)

Dag 1:

4 negative pull-ups

4x6 benk

4x8 press over hodet med manualer

4x8 sidehev

3x15 face-pulls

3x15 franskpress

Dag 2:

4x6 knebøy

4x6 markløft

2x8 bulgarske utfall

3x15 rygghev

3x max crunches

1x max planke

I tillegg til dette har jeg en svømmeøkt hver uke, og prøver å få presset inn en eller to kondisjonsøkter pr uke.

Slik jeg ligger an nå føler jeg meg trygg på dykket og benkpress. Klarer 6 repetisjoner med 60kg, så det skal nok gå bra. Resten av øvelsene har jeg litt problemer, klarer omtrent to repetisjoner på pull-ups, løp har jeg ikke testet enda og jeg ligger litt etter på svømmingen.

Innser at jeg nesten har skrevet en stil her, men hadde vært kjekt om noen gadd å se på dette å komme med noen innspill, også har jeg sikkert glemt av noe, så det er bare å spørre!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25763-trening-mot-politiopptak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det jeg tenker er at kanskje 4 styrkeøkter er mye når du har 3 kondisjonsøkter i tillegg. Men det er jo opp til deg.

Så ut som et bra program det der. Hadde lagt til negative pullups på slutten av overkroppsøkten din og. Tren på det du skal bli god på.

Er jo en artikkel på fitnessbloggen og : http://fitnessbloggen.no/opptak-politihoyskolen-guide/

"RETNINGSLINJER MAKSKRAV

Benkpress og pullups minst 2 ganger i uken

Svømming 2 ganger i uken

Løping minst 2 ganger i uken."

Så jeg hadde lagt til en svømmeøkt til i uken. Hadde også vurdert et fullkroppsprogram 3 ganger i uken for å få trent mer, da kunne du jo trent pullups og benkpress hver gang.

http://fitnessbloggen.no/fullkroppsprogram-ikke-bare-for-nybegynnere/

Spiser du nok?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...