Gå til innhold

Kan noen hjelpe Nordlys? Sukker vs Fett.


hyseptik

Anbefalte innlegg

I Nordlys oppfordrer Anne-Grethe Berg, som har tatt mastergrad i fedme og helse ved NTNU i Trondheim, butikkene og politikerne til å droppe kampanjer på søtsaker. Personlig syns jeg det er flott at noen setter fingeren på det åpenbart skadelige moderne kostholdet. I forbindelse med saken kommenterer butikksjef butikksjef ved Coop Extra, Freddy Henningsen: "Skal vi da heller ikke sette ned prisen på ribba? Den inneholder jo mye fett".

For en vannvittig latterlig påstand. Det verste er at Ola og Kari Nordmann, med en gjennomsnittlig kunnskap om kosthold, ser ikke de store hullene i Henningsens logikk. Nå nettopp satte jeg meg opprinnelig ned for å skrive en respons til denne saken og særlig Henningsens påstand, som jeg planla å sende til Nordlys. Allerede i innledningen slo det meg at jeg har ikke tilstrekkende kunnskap til å belyse saken i en utfyllende tekst som folk kan lære noe av.

Håper noen andre tar på seg oppgaven. Saken har gode hensikter, men jeg frykter at den blir et skudd i mørket siden sukker sidestilles med fett i denne saken. Dessuten sies det veldig lite om hvorfor sukker er skadelig - bare at det er det. Blir oppgitt av slike saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...