Nana Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Ahh, etter flere år på fitnessbloggen har jeg endelig registrert meg og startet min første tråd! Har et "problem" som kanskje noen kyndige her kan hjelpe meg med; Jeg er ei 27 år gammel jente som har trent mye styrke opp gjennom, mest "seriøst" og konstant siste året.. jeg har veldig lett for å bygge og er naturlig sterk (om man kan si det). Uansett, dette siste året har jeg hatt en PT som har pushet meg ekstra og jeg ser jo at jeg har oppnådd knallresultater - i form av en fitnesskropp med fettprosent på 12. Denne kroppen har jeg gått rundt med i bikini hele sommeren og denne kroppen har gitt meg enormt mye oppmerksomhet på godt og vondt. Har inntrykk av at mange her inne kan relatere til hva jeg skriver angående akkurat det Kan skrive mye mer om dette, men for å komme til poenget - jeg er ikke komfortabel i den type kropp. Dermed kuttet jeg PT for et par måneder tilbake (også fordi det koster flesk og jeg ikke har planer om å konkurrere), samtidig som jeg merker at jeg slurver litt mer med kostholdet og treningen, har blitt litt svakere osv. Sommeren er åpenbart over Har for øvrig kommet til et veiskille, jeg har fått ny giv og motivasjon og er klar for å bli oppslukt av treningen igjen (beste følelsen i verden, jeg virkelig elsker å trene og å være dedikert!) og her kommer problemet mitt. Jeg virkelig ØNSKER meg en slank kropp uten alt for store og "prangende" muskler. Jeg VET at det er som å banne i kirken her inne og jeg synes virkelig bikinifitness-damene ser UTROLIG bra ut, men - det passer ikke lenger for meg. Jeg er 156 høy og jeg er lei av å føle meg maskulin med store lår og biceps. Nytter ikke å snakke med min eks-PT om dette fordi han mener at min tidligere look er helt super. Jeg VET at jeg må trene styrke for å stay fit og fast, og det gjør jeg fortsatt. Litt mykere i kantene har jeg blitt, vil tippe fett på rundt 15-16% nå, men lenge siden sist måling. Så, endelig til poenget (nesten): 1. Takk for at du har giddet å lese alt dette. 2. Tusen takk hvis du tar deg tid til å svare/hjelpe meg. 3. Spørsmålene: HVORDAN kan jeg trene kroppen min til å bli mindre biff (tør ikke å skrive lange, slanke muskler;)? Sett og reps? Den eneste kroppsdelen jeg ønsker mer volum på er RUMPA (sjokk?), men mine enorme quads skremmer meg vekk fra knebøy o.l. Tips her?? Før noen evt nevner cardio - løper 4-5 km rundt tre ganger i uken, tidligere kjørte jeg mye tabata og andre intervaller - tar gjerne råd her også. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25015-fra-biff-til-lean/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hvordan styrke trener du nå om dagen? Mindre fokus på hypertrofi vil åpenbart være en fordel, dermed repetisjonsantall i 1-5 området. Ved økt styrke vil det skje tilpassninger som medfører muskelvekst, selv ved få repetisjoner, men det vil utgjøre en forskjell. Du har fortsatt en veldig lav fettprosent, og det medfører jo at musklene dine trolig ser veldig dominerende ut, noe de kanskje vil gjøre i mindre grad ved mer fett på kroppen. Angående rumpespørsmålet kan du kanskje få noen tips her? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25015-fra-biff-til-lean/#findComment-872849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Hvordan styrke trener du nå om dagen? Mindre fokus på hypertrofi vil åpenbart være en fordel, dermed repetisjonsantall i 1-5 området. Ved økt styrke vil det skje tilpassninger som medfører muskelvekst, selv ved få repetisjoner, men det vil utgjøre en forskjell. Du har fortsatt en veldig lav fettprosent, og det medfører jo at musklene dine trolig ser veldig dominerende ut, noe de kanskje vil gjøre i mindre grad ved mer fett på kroppen. Angående rumpespørsmålet kan du kanskje få noen tips her? Hjertelig takk for svar, Kristin! Antar at hypertrofi er høyt repetisjonsantall? Nå om dagen lider jeg dessverre litt av kukerundtsyndromet eller hva folk kaller det, har liksom ikke kommet ordentlig i gang igjen etter sommeren (!). Trener litt baseøvelser som mark og bøy, chins og dips samt noe magetrening i TRX. Kanskje en god ide vil være å kjøre program typ 5X4 eller 5X5 i alle baseøvelser, og heller legge meg på 10-20X3 på øvelser som går direkte på rumpe? For å øke volumet her? Tenker jeg riktig da? Jeg kommer nok ikke til å øke fettprosenten noe mer, heller gå ned ettersom jeg ikke ønsker noe mer "polstring" - som jeg skrev er jeg ikke lange jenta så helt greit om jeg ripper både fett og muskler, spesielt i bena Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25015-fra-biff-til-lean/#findComment-878345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.