Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med at jeg får vond rygg under knebøy og også litt i frontbøy, og tror dette kommer av at jeg ikke klarer holde meg horisontal nok, og dette legger mye press på ryggen. Har sett på egen teknikk i speil, og har bekreftet at ja, rævva blir langt ut og ryggen blir veldig flat.

Har eksperimentert litt med å heve hælen litt (uten belasting), og ser da at jeg med en gang blir mer vertikal, og teknikken ser mer riktig ut. Er dette da pga. dårlig ankelmobilitet når jeg kjenner det strammer nederst på fremdelen av leggen under bøy-øvelser? Og hva kan jeg gjøre med det? :huh:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24971-kneb%C3%B8y-og-ankelmobilitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har ikke kompetanse til å besvare spørsmålet ang. redusert ankelmobilitet, men kan kommenterer knebøy og smerter i rygg basert på egne erfaringer. Fokuser på maksimal spenning i løftet ved da å hovedsakelig forsøke å spenne magen mest mulig. Gjør du dette sammen med riktig pusteteknikk og utstrakt bryst, skulle gjennomførelsen i fom av teknikk være god. (y)

Jobb med ankelmobiliteten! Sett deg på huk (akkurat som om du sitter i en dyp knebøy med ræva nesten helt inntil bakken) inntil en ribbevegg. Grip tak i ribbeveggen og len deg til ulike retninger slik at anklene får tøyet seg.

Skal prøve det, takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...