ikkeibruk10 Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Hei! Når jeg har trent knebøy i det siste, så har jeg blitt mye raskere sliten der stanga ligger, enn i beina. Vanlig progresjon for meg har vært 5kg sterkere i uka, men regna med at det ville gå ned pga. jeg begynte jo å trene i sommer, og i starten går det alltid fort. På 6uker gikk jeg altså opp fra 30kg, som jeg såvidt klarte 8 reps(tre sett) på i starten, til å nå klare 7 reps med 60kg(4 sett). Når jeg begynte å trene med 60, klarte jeg ikke mer enn 5 reps, så øker enda men ganske mye saktere enn før. Når jeg har tatt 7 reps med 60, så tar jeg til det brenner i beina med 40kg fordi jeg blir så sykt sliten der hvor stanga ligger når jeg har 60kg på ryggen. Jeg er også støl i det området dagen etterpå. Er det vanlig? Hva kan jeg gjøre for å øke styrken der, eller er det noe jeg kan gjøre? Eller må jeg bare bli vant til det? Har også en tendens til å bli litt fremoverlent med overkroppen når jeg bare står med stanga på ryggen, selvom jeg har vekta på helene og blikket opp. Mistenker dårlig styrke i kjernemuskultatur, mage og rygg.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24858-slitenst%C3%B8l-der-stanga-ligger-kneb%C3%B8y/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.