Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Er ny på forumet. Jeg har ikke peiling på trening, men har mye erfaring med ulike kosthold og kan en del om det.

Kort om meg selv: jente 27, sykepleierstudent. Sverget til lavkarbokosthold for tre år siden grunnet sykdom/utmattelse og en bmi på 37. Har nå en bmi på 27-28, dvs en vekt på 76. Begynte å trene i august, og har økt ca to kg. Jeg har definitivt fett å gå på, så derfor liker jeg ikke vektøkningen. Jeg SATSER på det er muskler, da jeg allerede har økt en del kg på styrkeapparatene. Har samtidig prøvd ut å spise mer karbohydrater i form av havregrøt og rugknekkebrød, og litt i det hele tatt prøver jeg å ikke være så streng. Ligger under 100 kh om dagen, og ca 1600 kcal. Ca 1,5 gr protein pr kg kroppsvekt.. Men føler egentlig for å stramme inn på kh igjen, da jeg er 90% sikker på at kroppen min er ganske insulinresistent.

Synes jeg økte så sykt rundt låra(buksene stramma), og sluttet derfor med to styrkeapparat, såkalte ja/nei-maskiner.. Er det mulig å øke markant rundt låra pga muskler på så kort tid? Sykla en del en periode også.

Jeg trener styrke to dager i uka, og fokuserer egentlig bare på det. Kondisjon har jeg lest har lite for seg, og jeg blir såå stressa av de spinningtimene! EGENTLIG så liker jeg ikke så godt å trene, men setter av to formiddager i uka. Da varmer jeg opp 15 min på mølla, og så er det styrkeapparater i ca 45 min. Da trener jeg tungt. Målet er å kunne gå over til frivekter, kanskje allerede ved juletider. Men det er såå skummelt:-)

Jeg prøver å være fornøyd med den jeg er og alt det der, men jeg liker ikke å føle meg tung. Derfor er jeg ute etter råd fra erfarne entusiaster!:-) hvordan leser dere mitt innlegg?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24615-%C3%B8kt-styrke-vektnedgang-og-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...