Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har gjennomført uke 1 av Nybegynnerprogrammet av Børge Fagerli. Skal nå til på uke 2, og jeg har et spørsmål om dagene. Ifølge oppsettet er det veldig få øvelser på dag 1, litt flere på dag 2, og fullt opp dag 3. Skal man følge dette hver uke framover, eller er dette bare for å få en lett start første uka?

Slik ser det ut om du sjekker linken:

Dag 1

• Beinpress på ett bein 1 x 8-12 reps (kjør alle repetisjonene på ett bein, og bytt så til det andre)
  • Benkpress 1 x 8-12 reps
  • Roing 1 x 8-12 reps
  • Mage 1 x 8-12 reps

Dag 2

• Beinpress på ett bein 1 x 8-12 reps
  • Roing 1 x 8-12 reps
  • Skulderpress 1 x 8-12 reps
  • Nedtrekk 1 x 8-12 reps
  • Mage 1 x 8-12 reps

Dag 3

• Beinpress på ett bein 1 x 8-12 reps
  • Roing 1 x 8-12 reps
  • Skulderpress 1 x 8-12 reps
  • Nedtrekk 1 x 8-12 reps
  • Biceps 1 x 8-12 reps
  • Triceps 1 x 8-12 reps
  • Mage 1 x 8-12 reps
  • Rygghev 1 x 8-12 reps

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24239-treningsprogram-for-nybegynner/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Har ikke fått noe svar her, så prøver igjen. Så over artikkelen igjen, og la merke til samme spørsmålet fra to personer i kommentarene, uten at de fikk svar. I artikkelen står det under uke 6 at man har alle øvelsene, uten at det er spesifisert ulikt på dag 1, 2 og 3 - som i begynnelsen.

Er det meninga jeg skal trene alle øvelser på alle treninger (fx mandag, onsdag og fredag), eller skal det være en progresjon i antall øvelser gjennom uka, slik som beskrevet i uke 1?

Veldig fint hvis noen kan svare på dette :)

Tusen takk for svar :)

En spesiell grunn til at mage og rygghev har blitt flyttet til først i programmet?

Bortsett fra at jeg fulgte det "lette" programmet i uke 3 også, ser det ganske likt ut. Jeg er nå kommet til uke 4 og har såvidt begynt med teknikktrening til knebøy, og redusert reps ellers. Tror det kan bli ganske vilt med knebøy, beinpress, benkpress og markpress på samme dag 3 ganger i uka, slik programmet legger opp til.

Synes forøvrig programmet er veldig bra, hvis andre lurer på å begynne med det. Hadde knapt tatt i ei vekt på flere år, og bortsett fra å bli ganske stiv noen ganger dagen derpå (og derpå igjen), så har det vært få problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...