Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann på 29 år som trenger litt hjelp for å endre fettprosenten. Vekten min sier at fettprosenten er 23 prosent (men dette er vel like nøyaktig som vinden ute!). Uansett har jeg for mye fett på kroppen og trenger litt veiledning for å bli kvitt detteo_O

Kroppsmålene mine sier per i dag følgende: Høyde 170, vekt 83,5 og som sagt en fettprosent på 23%:)love:)

Jeg har et sterkt ønske om å få vekk magefettet og litt under haken. I løpet av våren gikk jeg ned fra 90kg til ca 80 kg. Dette gjorde jeg ved å endre kostholdet en god del, samt litt styrketrening. Men før sommeren stoppet utviklingen helt opp.... mistet derfor motivasjonen og så kom sommeren(y) Dette gjorde at de gode vanene ble byttet ut med litt dårligere vaner. Har gått opp til ca 84 kg igjen, men nå vil jeg ta et skikkelig tak. Jeg har et sterkt ønske om at vekten skal komme ned mot 75 kg og at fettprosenten blir så lav at det kanskje er mulig å se en magemuskel eller to(hvor mye trengs for at dette skal skje?). Jeg ønsker ikke å gå på noe diett, men ha et kosthold som er sunt og passer til et familieliv.

Når det gjelder trening, trener jeg ganske greit. Trener fotball eller håndball 3 ganger i uken. I tillegg går jeg litt på turer, og trener styrke 3 ganger i uken (kommer i hvert fall til å gjøre dette i fremtiden)

Det var litt om bakgrunnen og motivasjonen, så nå kommer det jeg trenger hjelp til:

Mat:

- Hvor mye kcal bør jeg innta på en normal dag?

- Hvor mye protein bør kosten inneholde? Jeg tar en til to shaker med Whey Protein pr.dag.

- Jeg ønsker å spise "vanlig" middag i lag med familien, og ikke måtte lage egne måltider til dette. Med "vanlig" middag mener jeg f.eks - Laks med fullkornpasta, kjøttkaker, torsk, kyllingsalat, kyllingwok, pølse og potetstapp, fiskegrateng, osv. Prøver å ha grønnsaker som gulrøtter og brokkoli til de fleste måltider.

En vanlig dag (no etter sommeren) kan se sånn ut:

Frokost: Shake

Mellom: to knekkebrød med mager kyllingost, hamburgerrygg og en skive hvitost.

Lunsj: Omelett av 4 egg, med paprika/skinke/løk

Middag: se middager over

Kveld: Shake etter trening, og kanskje to knekkebrød slik som mellommåltidet.

Trening:

Jeg trener som sagt fotball/håndball 2-3 ganger pr uke, og ønsker å trene styrke 3 ganger i uken. Trenger derfor tips/link til et fullkroppsprogram som kan funke godt for å minske fettprosenten. For å gi et inntrykk av hvilket nivå jeg ligger på, trener jeg med f.eks 3x10 rep med 70kg i benkpress og 3x8 rep med 40kg i skulderpress. Jeg kan ikke trene knebøy, men pleier å trene på en maskin hvor du sitter og presser bena fremover.

Håper jeg har fått med informasjonen som trengs for at noen kan komme med noen skikkelig gode tips til meg. Vet det var en del spørsmål, men det er så mange som sitter på mye kunnskap her inne - og jeg håper at jeg kan dra nytte av dette:)

På forhånd vil jeg takke for hjelpen!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/24081-hjelp-til-selvhjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...