Training4health Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hei, jeg brakk for flere år siden en del av albuen(den delen av benet som vokser), og måtte operes for å dytte benet på plass som sto rett ut. Jeg har i tillegg en del brusk i knærne, og har slitt med senebetennelse der lårmuskelen er festet under kneet. Jeg klarer rett og slett ikke å ta knebøy, det sliter veldig på knærne og gjør rett slett vondt. Jeg fikk for flere år siden et treningsprogram for knærne hos fysioterapauten, men øvelsene var for vonde. Jeg får også vondt i knærne hvis jeg går opp mange trapper, eller et stykke rett fram. Hvordan kan jeg trene lår og legger når jeg har det slik? Med tanke på armen, så klarer jeg ikke å løfte vekter riktig med den armen jeg har brekt. PGA av at jeg var i vekst når jeg brakk armen, så fikk jeg beskjed hos kirurgen at hånden kunne vokse skjevt. Den har vokst litt skjevt, og har ikke full mobilitet i armen. Jeg får ikke noe spesielt vondt i armen av å trene, men raske bevegelser gir støt og kan føre til et veldig vondt knekk i albuen. Gjør det noe hvis jeg trener med "feil teknikk" med frivekter, når jeg ikke løfter spesielt tungt - eller vil det føre til at jeg kan få skader? Armen min ser forresten annerledes ut en den andre. Det er forskjell i hvor benet går, og hele benet fra hånden til albuen er skjev iforhold til den andre. TAKK FOR SVAR. Vil gjerne få trent armer, lår, legger osv. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23951-kneskade-og-skade-etter-brekt-arm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.