Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette ble riktig forum - spørsmålet mitt gjelder forsåvidt flere...:

Jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan nå målene mine på best måte - altså rekkefølgen på hvor jeg skal ha fokus. Det neste året eller så har jeg tenkt å oppnå følgende: Ned i vekt/fettprosent. Ut fra hva jeg har veid før, tenker jeg at jeg nok ned ca 8 kg i vekt. Sterkere og mer markerte muskler all over. Oppnå bedre resultater/ bedre kondis/ sterkere i bakker/være raskere på sykkel neste sesong.

Jeg spiser stort sett etter Fighter diet-prinsipper,dvs det meste av karbo fra grønnsaker (=spise masse grønnsaker!!), trives med treningsformer som spinning, litt jogging, og styrke (trener pr i dag X-press og liker det) i tillegg til sykling i sesongen. Spiser strukturert og riktig i uka, men slipper nok opp for mye igjen i helgen, slik at vekta stort sett blir stående på stedet hvil...

I utgangspunktet tenkte jeg å fokusere i denne rekkefølgen: Ned i vekt/kaloriunderskudd etpar måneder sammen med styrke- og cardio, bygge med mer styrketrening og litt mer kalorier etpar måneder og satse på fart og kondis (cardio) fra ca februar - mot sykkelsesongen.

Eller er jeg helt på jordet nå...? Innspill??

Edit:

52 år - hunkjønn

168 cm høy - ca 72-74 kg, avhengig av dagsform

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23743-periodisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...