Rogaland90 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei! Føler jeg begynner å få en grei oversikt over kosthold og trening etter mye lesing her inne. Men allikevel er det en del ting jeg lurer på, og siden det er så mange flinke og hjelpevillige folk her inne tenkte jeg at jeg kunne spørre! Det jeg prøver på, som mange andre, er å knekke fitnesskoden, samspillet mellom kosthold og trening. Jeg ønsker å få en lavere fettprosent, og er mer opptatt av å ha markerte muskler enn å kunne løfte mest mulig i benk hvis det skal sies. Jeg har i det siste lest mye bra om PF og har prøvd meg på det, har holdt på ca. 1 mnd, det går fint med fastevinduet, men føler jeg ikke får i meg nok kcal i løpet av spisevinduet da jeg ikke klarer å spise så store porsjoner som jeg kanskje skulle hatt. Ligger vel på rundt 2000kcal daglig. Så kanskje det ikke passer så godt for meg allikevel…(?) Legger like greit med informasjon som jeg vet er etterspurt i slike tråder: Bakgrunn/litt om meg: 23 år, 182cm, 81kg. For ca. 1 år siden hadde jeg 2 mnd med PSMF som tok meg fra 90 kg til 78 kg. Siden den tid har jeg fokusert mer på å bygge muskler (mye forsvant under dietten), og har hatt resultater det siste året jeg er relativt fornøyd med. Er blitt sterkere og fått en god del muskler, men har fremdeles litt overfladisk fett som jeg ønsker å kvitte meg med. Trener for tiden 3-splitt ca. 3 ganger i uka (trente 5x5 i vår). Prøver å få inn litt kardio, men det blir minimalt. Har sommerjobb der jeg sitter på et kontor, så ikke særlig aktive dager på jobb. Treningsfortid før denne tiden: 3-4 år med av/på styrketrening uten særlige resultater grunnet litt useriøs trening og sløvt/ikke kontrollert kosthold. Typisk matdag (den siste mnd med PF): Lunch 11.00: - Skål med salat (agurk, tomat, paprika, mais, isbergsalat) og kylling (revet grillet kylling). - En fruktsalat av litt pærer, epler, bananer, druer, cashewnøtter og yoghurt på toppen. (Evt. 2 skiver med ost og skinke dersom fruktsalaten ikke er tilgjengelig). Mellommåltid 14.00: - 1 eple/pære/banan Etter trening (ofte i 16.00 tiden): - 1 banan og en proteinshake (30g whey). Middag 16.00/17.00: - Blir ofte noe i denne duren hjemme: Kokte poteter (2-3stk), diverse kjøtt/fisk + grønnsaker (ofte brokkoli og/eller gulrot) Kvelds 18.30: - 2 skiver, 2 egg, 4 skiver kokt skinke/salami Er ikke så flink på makro eller å telle kalorier, men har brukt mylog.no, som gjør det enkelt og fikser det meste for meg. Med dette som utgangspunkt ender jeg på litt under 2000kcal daglig (ikke helt nøyaktig da jeg antar ca. matmengde jeg inntar (veier ikke maten)). Mylog.no sier ca. at forholdene ligger på 50/30/20 når det gjelder P/C/F. Spørsmålet mitt er da hvilke eventuelle endringer jeg bør/kan gjøre for å nå oppnå det jeg ønsker (altså lavere fettprosent)?? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23169-hjelp-til-forbedring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.