Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med gainer? Er det sånn at man burde ta det isteden for proteinpulver?? Vet at man også trenger karbohydrater etter trening, men om man tar en protein Shake rett etter trening..å spiser havregrøt ell lignende etter trening, så trenger man ikke gainer?

Eller er gainer for de som har lite fett på kroppen så de trenger noe å "bygge" på?? For min del har jeg litt ekstra fett på kroppen, ikke mye..men nok til at jeg personlig ikke føler at jeg trenger noe mere...at jeg har nok å bygge på da..

Kan noen gi meg en liten innføring ell tips her ang hva jeg burde ta etter trening eller hva man burde spise ??

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23124-gainer-bare-for-de-med-lite-fett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hvordan er det med gainer? Er det sånn at man burde ta det isteden for proteinpulver?? Vet at man også trenger karbohydrater etter trening, men om man tar en protein Shake rett etter trening..å spiser havregrøt ell lignende etter trening, så trenger man ikke gainer?

Eller er gainer for de som har lite fett på kroppen så de trenger noe å "bygge" på?? For min del har jeg litt ekstra fett på kroppen, ikke mye..men nok til at jeg personlig ikke føler at jeg trenger noe mere...at jeg har nok å bygge på da..

Kan noen gi meg en liten innføring ell tips her ang hva jeg burde ta etter trening eller hva man burde spise ??

Kosttilskudd er kosttilskudd, uansett hvordan du vrir og vender på det.

"Gainer": Pulvermat med karbs,fett og proteiner - de fleste tar dette for å hjelpe seg selv opp i vekt grunnet de ikke klarer å spise nok

"Proteinpulver": Pulvermat med proteiner og lite fett/karbs - De som ikke får i seg "Nok" proteiner i den normale kosten tar gjerne dette i tillegg.

"Vitaminer, mineraler, oljer osv osv" - Samme - Folk tar dette hvis de ikke får nok gjennom kosten.

Generelt basis: Spis maten din, variert og få i deg nok næring. Deretter sjekk om du trenger proteinpulver etc...

PS: Noen bruker proteinpulver grunnet dette ofte kan være billigere enn den tradisjonelle kyllingen(studenter osv)

Hva er galt med proteinpulver og et par bananer? Da får man til og med bedre karbohydrater og flere vitaminer og mineraler.

Slik jeg ser det er gainer kun for dem med alt for mye penger eller hypertyreose. Alle andre betaler penger for å bli feite fortere. Det er rett og slett ikke noe enormt behov for karbo rett etter trening, og forskning viser at det kan være anabolt å ikke fylle på lagrene umiddelbart etter treningen.

Anyway. Emnet har blitt diskutert ad nauseum over alt. Bare sjekk denne: https://www.google.no/search?q=are+weight+gainers+good+or+bad

Et par som ikke så så alt for ille ut er disse to:

Are Weight Gainers Bad For You? - AnabolicMinds.com

Are Weight Gainers Bad For You?

Du finner også mye på de store byggerforumene, men det er stort sett bare boler fra 80-tallet og nybegynnere som bruker dem (og personer med sykdommer som gjør at de mister muskelmasse eller må legge på seg fort samme hva det er som legger seg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...