Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter virkelig med utvikling av brystkassen. Jeg har nå skjønt etter en lang periode at jeg må trene de viktigste øvelsene feil.

I motsetning til de fleste andre muskelgrupper som jeg har godt utvikling i, har jeg fortsatt samme formen som jeg hadde i 2012. Jeg skjønner det tar tid og utvikle/bygge muskler. Men jeg mener jeg gjør noe galt. I noen øvelser som feks skråbenk med stang føler jeg et mer "press/ubehag" i skuldre. Vet jeg en periode slet med at jeg kom for langt bakover med stangen, vet ikke om dette har med dette og gjøre? I de siste 2-3 ukene har jeg kjørt mer press øvelser jeg vet ikke kan påvirke skuldre av betydning og kuttet ut benkpress som var mitt hovedfokus en periode, føler jeg blir mer sliten i brystregionen nå. Fokuserer også på og kjøre fler reps og mindre vekt for og kunne kontrollere at jeg gjør det rett. Styrkesett har jeg hatt utvikling, men jeg har alltid blitt mer sliten i skuldre enn i brystkassen. Jeg gjør klart noe galt. HELP!

Vi lærer så lenge man lever!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23096-brysttrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er oppspennet ditt? Skuldre klemt bak og ned? Hva med leggdrive, er det noe du gjør? Det skal godt gjøres å ikke involvere fremre delen av skulder når man gjør pressøvelser, samme hvilken teknikk du bruker. Kjører du full range of motion? Full stopp i bunn, locker du ut vekten? Det er flere faktorer som spiller inn, så forklar så mye som mulig hvordan du løfter slik at du kan få best mulig hjelp av oss her inne.

Hadde vært lettere om du kunne filmet deg selv, så vi kunne sett hvordan du løfter.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23096-brysttrening/#findComment-824124
Del på andre sider

Hvordan er oppspennet ditt? Skuldre klemt bak og ned? Hva med leggdrive, er det noe du gjør? Det skal godt gjøres å ikke involvere fremre delen av skulder når man gjør pressøvelser, samme hvilken teknikk du bruker. Kjører du full range of motion? Full stopp i bunn, locker du ut vekten? Det er flere faktorer som spiller inn, så forklar så mye som mulig hvordan du løfter slik at du kan få best mulig hjelp av oss her inne.

Hadde vært lettere om du kunne filmet deg selv, så vi kunne sett hvordan du løfter.

Hei, ja det stemmer vel mtp på pressøvelser og skuldre. Skal se om jeg får filmet en dag :) Thanks!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/23096-brysttrening/#findComment-824135
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...