Gå til innhold

Ned i fett % - Min plan - Noen innspill?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet

Kunne trengt litt kritikk og innspill på min "matplan".

Historie:

Gutt: 22år

Høyde: 173cm

Vekt: 84kg

Fett%: Uvisst, tipper mellom 20-26%.

Har tidligere holdt på med en del idrett, men har "alltid" vært stor/feit osv.. Aka har alltid hatt en del ekstra. Fra Julen 2011 til Sommeren 2012 gikk jeg fra 95kg til ca 80-82. Har nå en stabil vekt på 83-84kg.

Trener 3-5x styrketrening i uken. Som oftest 4(2-splitt)!

Per dags dato kommer jeg nok til å sette meg ut i en "ekstrem" diett.

Planen er å kjøre dette i 3 uker ca:

Søn-fred - snitt på 1500kcal(muligens mer psmf aktig)

Lørdag: 2500kcal

Utifra dette vil jeg gå ned 1,08kg i uken(vedlikehold på ca 2800kcal)! Jeg tror dette er helt ok ettersom jeg har en del fett å ta av osv.

Etter dette er planen:

August: - 2200kcal snitt(Muligens 2000kcal)

September - 2400kcal snitt

Oktober -2600kcal snitt

November: 2800kcal snitt

Desember: 3000kcal snitt

Fra nyåret 2014:

Vurdere, måle resultat og fett% og deretter sette nye mål og justere om man skal starte og rolig senke kcal inntak eller fortsette å øke evt!

Målet må å kjøre denne planen er rett og slett å "Omstille" kroppen og mitt "Mindset" når det gjelder mat(inntak)! Jeg har alltid vært en som spiser mye.

Men ved å kjøre dette snittet forventer jeg å gå ned i fett%, samtidig får jeg kontroll på inntaket mitt og kan kontrollere mye mer selv i fremtiden.

Det store målet må jo nesten bli den beste sommerenformen jeg har hatt sommeren 2014!

Ps: Følg meg --> loggbok:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/prosjekt-2mnd-hvilket-resultat-320kg-sammenlagt-n%C3%A5dd.22106/

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22820-ned-i-fett-min-plan-noen-innspill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kuttet ditt er alt for stort som et første steg. Finn ut hva høyeste kaloriinntak du kan ligge på uten å legge på deg er. Når du har funnet det tar du èn PSMF-dag i uken. Her vil du kutte ut ca 2000kcal i uken bare på den ene dagen. Når dette begynner å bremse, så tar du en PSMF-dag til i uken, men ikke to dager etter hverandre. Maks på en uke bør være tre slike. Når det slutter å gå resultater kan du begynne å kutte 200kcal fra hver av dagene dine (bortsett fra PSMF-dagene). Da vil du barbere ca 800kcal til i uken. Dette bør være mer enn nok for å komme til en fornuftig vekt og godt nedenfor der magerutene er synlige. Skal du under 8% må du nok gjøre noe mer ekstremt, men den tid den sorg.

Ikke kutt for mye for fort, for når det slutter å fungere har du ikke noe mer å kutte i. Med et stort kutt vil du også miste mer muskelmasse.

Om du sikter deg inn på 200-400g nedgang i uken kan du faktisk klare å bygge muskler samtidig som du brenner fett.

Gjest Slettet
Kuttet ditt er alt for stort som et første steg. Finn ut hva høyeste kaloriinntak du kan ligge på uten å legge på deg er. Når du har funnet det tar du èn PSMF-dag i uken. Her vil du kutte ut ca 2000kcal i uken bare på den ene dagen. Når dette begynner å bremse, så tar du en PSMF-dag til i uken, men ikke to dager etter hverandre. Maks på en uke bør være tre slike. Når det slutter å gå resultater kan du begynne å kutte 200kcal fra hver av dagene dine (bortsett fra PSMF-dagene). Da vil du barbere ca 800kcal til i uken. Dette bør være mer enn nok for å komme til en fornuftig vekt og godt nedenfor der magerutene er synlige. Skal du under 8% må du nok gjøre noe mer ekstremt, men den tid den sorg.

Ikke kutt for mye for fort, for når det slutter å fungere har du ikke noe mer å kutte i. Med et stort kutt vil du også miste mer muskelmasse.

Om du sikter deg inn på 200-400g nedgang i uken kan du faktisk klare å bygge muskler samtidig som du brenner fett.

Hmm ikke dum måte det nei!

La oss si jeg har vedlikehold på 2800kcal.. Og legger meg på 2500kcal+ PSMF på fridag(er)! Så er jo det sikkert veldig levbart for min del ihvertfall hehe! Så bare øker jeg antall PSMF "fridager" etterhvert. Ikke dum den heller faktisk! Takker så meget for innspill og et godt tips! Haha, aldri tenkt på det på den måten!

Bare ikke la det totale underskuddet bli for stort, for da bare skyter du deg selv i foten. Og...ingen grunn til å droppe trening på PSMF-dagene. Jeg har selv tre sånne i uken - to av dem er bendager, og jeg har satt ny PR begge de siste to ukene. Men du kan gjerne unne deg selv litt protein etter trening - f.eks. 150g bringebær most i 40g protein eller noe. Veldig godt, og rimelig lavt i karbo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...