enaid Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg har gått fra å være mer eller mindre stillesittende med eksamenslesing i tre måneder, med lite aktivitet utenom en times styrketrening fire fem ganger i uken. Men, så begynte jeg i sommerjobb som innebærer at jeg er på bena og går fra a til b seks timer i strekk tre til fem dager i uken. Resultatet har blitt vektøkning, jeg kan se ganske godt at jeg er veldig mye større rundt magen (men kjenner det er veldig mykt.. vann?). Dette uten å endre kaloriinntaket. Det har blitt litt lite søvn, og kjenner jeg blir veldig sliten av jobben. Jeg har vært hos lege for høye kortisolnivåer før, og lurer på vektøkningen kan skyldes dette? Jeg er 165 høy og veier rundt 59 kg, men har høy fettprosent i forhold til vekten. Har slitt lenge med at vekten står stille til tross for kaloriunderskudd, både smått og stort, men hjalp litt å luke ut diverse matvarer i kostholdet. Vil gjerne greit ned i fettprosent, men føler aldri jeg kommer noen vei. Trener tung styrke ca fire ganger i uken, og noen 30/30sekunders intervaller i måneden, samt litt gåturer. Prøver å ligge på rundt 1600-1700 kcal, noen hundre mindre på hviledager, men har gjerne en dag i uken hvor det blir rundt 2000. Og nå i ferien blir det gjerne en vinflaske i uken (avholds ellers). Men ingen nattmat, og prøver holde meg til bare proteiner samme dag. Matvarene jeg spiser er mer eller mindre bare kylling/fisk/karbondedeig, grønnsaker, riskaker og litt speltlomper. Lurer på om jeg gjør ting rett, evt hvilke endringer jeg bør gjøre. Kan jeg f.eks gjøre lurt i å kutte trening helt på jobbdager? Takknemlig for svar:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22796-hjelp-til-vektnedgang-h%C3%B8yt-kortisol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.