Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg vet egentlig veldig lite om kosttilskudd generelt. Da tenker jeg på de forskjellige tingene gjør med deg osv. Så jeg legger alt det jeg trur jeg kan om kosttilskudd til siden og vil heller høre med dere.

Eneste jeg har brukt og bruker litt fortsatt er protein pulver og Kreatin.

Jeg er veldig skeptiskt til kosttilskudd generelt, men jeg ser og hører om folk som mener dette fungerer som det skal.

Jeg liker ikke tanken på og putte i meg ting jeg ikke vet hva er.

Jeg hadde håpet noen kunne fortelle meg litt mer om som kan hjelpe meg med og bli sterkere og eventuelt om det er noe som hjelper til i fettforbrenningen?

Jeg trur fortsatt på det og spise riktig, godt kosthold generelt og unngå mat du trur ikke er bra for deg.

Spise mindre kalorier en det du forbrenner i løpet av dagen osv..

Eneste grunnen til at jeg tar protein pulver er fordi jeg ikke alltid for i meg nok proteiner i løpet av en dag.

Kreatinen vet jeg ikke om har funket eller ikke. Har egentlig ikke lagt merke til noe forskjell i kur eller uten.

Har generelt mye energi, men noen ganger så har jeg hatt lyst til og prøve noen av de kosttilskuddene som jeg hører folk prater om osv.. evnt. en pre-workout?

Jeg er 28, vekt 88-90kg, 175 høy. Jeg bryr meg fint lite om tallene, jeg har ikke kjempe store muskler men har heller ikke mye synlig fet utenom mage regionen. Jeg har alltid vært generelt kraftig med muskler (ikke fett). Jeg sliter med og kjøpe klær fordi jeg er kort i forhold til bredden min. :( sikkert fler en meg.

Nå som jeg begynner og bli eldre, begynner også fett og lagres fortere en før og jeg må passe på mer.

I dag så tar jeg 160kg i markløft, 130kg i knebøy og 90kg benkpress.

Jeg sitter fast i benken, jeg kommer meg ikke over 90kg, og det frustrerer meg og lurer på om det kan ha noe med kostholde mitt...

Målet mitt til Jul er 200kg i markløft, 160kg i knebøy og 120 i benkpress.

Har en konkurranse gående med en kompis om og bli sterkest til Jul hehe ;)

I fjor var det fitness, nå er det rå styrke :)

Jeg kjenner egentlig ikke noen som har trent lenge og kan masse om det her, jeg trener alene og prøver og presse meg selv hver gang.

Jeg føler at med kosttilskudd, her trenger jeg hjelp ;)

Derfor poster jeg her og håper noen har lyst til og komme med tips om hva som kan hjelpe meg med hva som er hva, og hva som er fint for meg og bruke.

Ble et langt innlegg, så jeg får korte det ned for dere som ikke vil lese alt.

Jeg ønsker og bli mer definert og få mer styrke! Hva bør man prøve for og hjelpe til i prosessen utenom det du spiser til hverdagen.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22542-tipshjelp-til-kosttilskudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kosttilskudd er enkelt og greit erstatning for vanlig kost, dersom du av en eller annen grunn har diverse behov eller trenger en tilpasning. Det ser ut som du vet det grunnleggende i hvert fall, og det bra. I grunn ikke så vanskelig som man skal ha det til heller! :)

Kreatin er et av de best dokumenterte kosttilskuddene, så jeg mener nå at du har gjort et bra valg med å holde deg til det så langt. Selv får jeg resultater av å bruke det, men det kjenner du på selv. Sånn jeg forstår det ønsker du egentlig full pakke. - altså bli sterkere, øke fettforbrenning óg få mer definerte muskler?

Hvis jeg var deg ville jeg passet på å få i meg tilstrekkelig med proteiner og bra fett. Finn ut om kreatinen fungerer på deg, og deretter velg om det er noe å fortsette med. For en typisk "fitnesskropp" kan det være lurt å begrense karbohydratinntaket til noe du føler er gunstig, målt opp mot aktivitetsnivå. Gjennom kosthold er det ofte resulterende i definerte muskler å spise begrensede porsjoner og heller fordele det utover dagen. Det er i hvert fall råd som fungerer glimrende for meg!

Du vet sikkert at styrketrening er gunstig for fettforbrenning. Jeg velger å svare deg uten å bruke spesifikke tall på vekter, kroppsvekt og lignende. - men det er lurt å sette opp et variert treningsprogram med baseøvelser (inkluder også øvelsene til eventuelle mål du har). Erfaringsmessig er det lureste å sette opp både tunge og lette økter, for å holde psyke, motivasjon og progresjon på plass. Nå er det hovedsaklig forbrenningen din på heltid som har mest å si, og med mye styrketrening klarer du deg nok fint. Men for maksimal effekt er det nok ikke dumt å legge inn et par løpeøkter i uka, enten det er intervall eller rolig langdistanse.

Takk for flott og utfyllende tilbakemelding Jonas!

Slik jeg tolker det utifra din tilbakemelding så er det egentlig bare og fortsette på det jeg allerede gjør event. legge inn mer proteiner og prøve meg på en ny Kreatin kur!

Ja det stemmer, noe som alle vil ha. Pose og sekk! Sterkere høye fettforbrenning, og mer definert!

Det er vel bare og kjøre på, være bevist på hva man spiser og putter i seg og som du skriver " spise begrensede porsjoner og heller fordele det utover dagen ".

Det er tungt, siden jeg ganske stor spist av meg.. Noe som også gjør utslag av at jeg ikke er der jeg ønsker og være :)

Off topic. Er morro og komme tilbake til hverdag hvor man kan glede seg til trening!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...