Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg trent styrke 3 ganger i uken, samt noen kondisjonsøkter innimellom, siden begynnelsen av april og føler jeg har fått en rutine på treningen, kontroll over øvelsene og jeg merker at kroppen blir sterkere :)

Nå føler jeg tiden er inne for å få innsikt og kontroll på maten jeg spiser, så jeg vil få mer ut av styrketreningen. Jeg ønsker å stramme opp og få makerte muskler, uten å måtte se ut som en fitnessutøver.

Pr i dag så veier jeg 67,8 kg, er 168cm høy og en fettprosent på ca 33%.

Er der noen der ute som kan hjelpe meg med hva jeg burde spise, og hvor mye? Evt andre tips? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/22109-trenger-hjelp-med-m%C3%A5ltidene-mine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du burde spise er underordnet hvor mye du spiser, altså er det først og fremst energiinntaket som er vesentlig. Spis det du trives med, som er godt og forholdsvis sunt, men i litt mindre mengder enn før, slik at du vil oppleve en nedgang i vekt/fettprosent over tid. Nok proteiner er noe du burde ha i bakhodet, mellom 1,5-2g per kilo kroppsvekt er fint. Teller du, eller har du et ønske om å telle, kalorier? Det vil kunne gjøre det lettere for deg, men det er ingen nødvendighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...