Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har vært inaktiv i ca 3 år nå, men trente kanskje 2 måneder i fjor.

Har blitt 92 kilo, og er 180 høy. Er 17/18 år og vil gå ned så mye som mulig til høsten.

Før har jeg droppet frokost, ikke spist før jeg kom hjem fra skolen og vanligvis da ble det pizza og dritt som det. Har startet å spise havregryn med melk hver morgen, tar med meg knekkebrød med smøreost på skolen, spise middag i 16-17 tiden og på kvelden i 21 tiden.

Noen tips om en kostholdsplan? Har kuttet ut cola og alt annet søtt for tiden og fokuserer veldig på dette, og hvor ofte bør jeg trene? Er helt utrent og veldig inaktiv.

Vil helst starte trening hjemme / ute og kanskje begynne på treningssenter da jeg får litt selvtillit. Hjemme har jeg benk, vekststang og noen manualer.

Bryr meg ikke så mye om muskler ennå, må bare ned i vekt.

tl:dr Hjelp til kosthold i hverdagen, og hvor mye og hva jeg bør trene. Hvor mange ganger i uka osv.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21663-trenger-hjelp-180-92kg-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Det skal ikke så mye til, og du har allerde tatt tak i det viktigste.

Du trenger ikke nødvendigvis å gjøre store endringer i kostholdet. Kutt all junk og brus. Lov med jevne mellomrom, men prøv å ikke gjøre det til en vane. Det i seg selv vil gjøre en veldig stor forskjell. Prøv å få i deg mye proteinrik mat, og spis nok, men litt mindre enn du har gjort tidligere. Da vil du gå i et lite kaloriunderskudd og dermed gå ned i vekt.

Har du nok utstyr tilgjengelig til å gjøre følgende program tre ganger i uka: Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Ellers, ikke stress med vekta :) Litt mindre drittmat, litt mer trening + mer generell bevegelse, og det vil trolig være det du trenges.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...