Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke helt om denne havner i riktig 'kategori' men jeg prøver likevel!

Jeg skal ned i vekt. Jeg er ei jente på 22 år som veier 73 kg og er ca 176 cm høy, jeg skal ned 5-6 kg, stramme opp og bygge opp litt mer muskler. Hva er den beste måten å gjøre dette på? Jeg føler jeg har prøvd mye, men jeg har så lite motivasjon, så fort jeg slutter å se resultater så gir jeg opp.

Noen tips til både treningsprogram og kosthold? Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21287-hjelp-til-vektnedgang-og-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hei! Vet ikke helt om denne havner i riktig 'kategori' men jeg prøver likevel!

Jeg skal ned i vekt. Jeg er ei jente på 22 år som veier 73 kg og er ca 176 cm høy, jeg skal ned 5-6 kg, stramme opp og bygge opp litt mer muskler. Hva er den beste måten å gjøre dette på? Jeg føler jeg har prøvd mye, men jeg har så lite motivasjon, så fort jeg slutter å se resultater så gir jeg opp.

Noen tips til både treningsprogram og kosthold? Takk på forhånd! :)

Litt informasjon kan være greit!

Hvordan har kosten din tidligere vært? Har du oversikt over inntaket ditt(kcal)?

Hvordan trener du? bare kardio? styrke? hvor mye?

Historikk: Drevet med noen spesifikk trening før? Har du hatt en vektnedgang de siste årene?

Sykdommer? Noe som må tas hensyn til?

Mål: Du sier du vil ned til 68kg ca. Når vil du dette? Har du noen andre mål som gjerne er mer spesifikk? Hvilken rekkefølge vil du gjøre ting i? Er vanskelig å få alt på en gang!

Beklager, er ganske nybegynner i alt dette!

Jeg har alltid vært glad i mat, spiser relativt rent og sunt, men sliter litt med at jeg blir kvalm hver gang jeg spiser så nå for tiden blir det kun 1-2 små måltider om dagen :/. Bruker shapeup sin app på mobilen så har sånn ca god oversikt over kalori inntaket mitt.

Tidligere trente jeg mye sal, nå trener jeg en del tredemølle og aparater ( ben,armer, rygg,mage osv) , prøver å trene hvertfall 5 dager i uken.

Har drevet en del med ridning før, men kun det. Fødte mitt første (og eneste) barn for 4 år siden, gikk da opp fra 60kg til 85 kg, gikk ned til 78 og lå der en stund, siden desember 2012 har jeg gått ned 5 kg, noe som er altfor lite, etter min mening, så noe gjør jeg galt. Har nå stagnert på 73 kg. Har refluks og små magesår, men disse har ingen betydning for trening. Har også hatt prolaps i korsryggen.

Har ingen tidsbestemmelse på hvor fort jeg vil ned, vet at ting tar tid og jeg er klar for å bruke den tiden det tar å gå ned.

Vil VELDIG gjerne stramme opp hud, spesielt på armer og lår. Har ikke veldig lyst på markerte muskler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...