tyttebær 246 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Da er jeg igang. Har et ødelagt bekken etter et tungt svangerskap og synovitter og "flisete" menisker i begge knær etter mange år som håndballspiller. Min livssituasjon de siste årene har ikke laget plass til skikkelig trening, men nå er jeg i gang. Fikk for litt over 3 uker siden et program av min fysio. Det ser sånn ut: HVER DAG - 3*30 sek planke - 3*20 sek sideplanke - 3*20 sek hoftehev med et ben strakt ut (hver side) 4 GANGER I UKA - 15-20 minutter sykling eller ellipse - 3*10 oppress lår apparat - 3*10 nedprrss lår - 3*15 stå på et ben på balansepute og senke kroppen ned Skulle legge til armøvelser, og har derfor tatt dips og armhevninger hver dag sammen med bekkenøvelsene. La også til legghev i ribbevegg de 4 dagene jeg er på treningssenter i uka. Ser, og ikke minst kjenner enorm forskjell på kroppen min:) spent på hva fysio sier kommende onsdag etter 4 uker! Er dette et greit nybegynner program? også spent på neste steg. Ble forespeilet en del slyngetrening, gleder meg til litt andre øvelser:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21241-nybegynner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Ja, i forhold til det du sier om oppbygning etter skade så virker dette bra. Dette er imidlertid ikke et nybegynner program, men et rehabiliteringsprogram. Men når du har fått styrket dine svake punkter så vil du kunne ha bedre utnytte av andre styrkeøvelser senere. Slyngetrening er også glimrende på veien mot å få sterkere kjernemuskulatur og generelt styrke kroppen. Om du har lyst til å trene mer baseøvelser som knebøy og markløft så nevn dette for fysioterepeuten din og hør hva han sier. Antageligvis kan du innføre dette gradvis. Gjør man det rett vil tung styrketrening styrke kroppen og hindre skader i framtiden. Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21241-nybegynner/#findComment-772337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.