Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er jeg igang.

Har et ødelagt bekken etter et tungt svangerskap og synovitter og "flisete" menisker i begge knær etter mange år som håndballspiller. Min livssituasjon de siste årene har ikke laget plass til skikkelig trening, men nå er jeg i gang. Fikk for litt over 3 uker siden et program av min fysio. Det ser sånn ut:

HVER DAG

- 3*30 sek planke

- 3*20 sek sideplanke

- 3*20 sek hoftehev med et ben strakt ut (hver side)

4 GANGER I UKA

- 15-20 minutter sykling eller ellipse

- 3*10 oppress lår apparat

- 3*10 nedprrss lår

- 3*15 stå på et ben på balansepute og senke kroppen ned

Skulle legge til armøvelser, og har derfor tatt dips og armhevninger hver dag sammen med bekkenøvelsene. La også til legghev i ribbevegg de 4 dagene jeg er på treningssenter i uka. Ser, og ikke minst kjenner enorm forskjell på kroppen min:) spent på hva fysio sier kommende onsdag etter 4 uker! Er dette et greit nybegynner program? også spent på neste steg. Ble forespeilet en del slyngetrening, gleder meg til litt andre øvelser:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21241-nybegynner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, i forhold til det du sier om oppbygning etter skade så virker dette bra. Dette er imidlertid ikke et nybegynner program, men et rehabiliteringsprogram. Men når du har fått styrket dine svake punkter så vil du kunne ha bedre utnytte av andre styrkeøvelser senere. Slyngetrening er også glimrende på veien mot å få sterkere kjernemuskulatur og generelt styrke kroppen.

Om du har lyst til å trene mer baseøvelser som knebøy og markløft så nevn dette for fysioterepeuten din og hør hva han sier. Antageligvis kan du innføre dette gradvis. Gjør man det rett vil tung styrketrening styrke kroppen og hindre skader i framtiden.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21241-nybegynner/#findComment-772337
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...