MalinVG Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg driver med en veldig spesiell idrett, stavhopp (innenfor friidrett). Jeg er 1,70 høy, og veier rundt 70kg, fordi jeg er ganske muskuløs i forholdt til alderen min, da jeg er kun 17 år. Jeg har et problem med å få fjernet unødig fett på kroppen, spesielt rundt hoftepartiet. Jeg løper 2 langturer i uken, trener styrke 3 ganger i uken, hopper stav rundt 3 ganger i uken, trener sprint 2 ganger i uken + aktivitet på skolen, så aktivitetsnivået er ganske høyt.Totalt 10 økter (+/- skoleøktene). Forbrenningen er samtidig relativt høy. Jeg tror jeg spiser alt for mye mat, ikke at jeg spiser spesielt usunt. Er det noen som har en kostholdsplan som har fungert for de, men samtidig proteinrikt og variert i forhold til det jeg driver med? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21144-kosthold-for-toppidrettsut%C3%B8ver-for-fettreduksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slettet Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg driver med en veldig spesiell idrett, stavhopp (innenfor friidrett). Jeg er 1,70 høy, og veier rundt 70kg, fordi jeg er ganske muskuløs i forholdt til alderen min, da jeg er kun 17 år. Jeg har et problem med å få fjernet unødig fett på kroppen, spesielt rundt hoftepartiet. Jeg løper 2 langturer i uken, trener styrke 3 ganger i uken, hopper stav rundt 3 ganger i uken, trener sprint 2 ganger i uken + aktivitet på skolen, så aktivitetsnivået er ganske høyt.Totalt 10 økter (+/- skoleøktene). Forbrenningen er samtidig relativt høy. Jeg tror jeg spiser alt for mye mat, ikke at jeg spiser spesielt usunt. Er det noen som har en kostholdsplan som har fungert for de, men samtidig proteinrikt og variert i forhold til det jeg driver med? Ifølge det du oppgir skal du ha ca 2950kcal per dag for å ligge på samme vekt Eneste måten du kan vite hvor mye du spiser er å "Loggføre" via: mylog.no diett.no eller myfitnesspal.com Hvis du vil ned i fett%, så starter du med f.eks 2800kcal per dag(med samme aktivitetsnivå)! Gjør dette i 2 uker, ser du ikke endringer i speil, målebånd, fett klype eller på vekten. Så justerer du til 2700--> mål 1x i uken over 2 uker= fortsatt ikke resultater--> juster ned til 2600kcal per dag Sånn ca For å gjøre det enkelt skal du ha ca 20650kcal iløpet av en uke. Hvis du spiser 3200kcal 5dager og 2325kcal 2 dager. Så skal du fortsatt havne på 20650kcal. (for å holde deg på samme vekt)! Så om du spiser mer en dag enn en annen har ikke sååå mye å si Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21144-kosthold-for-toppidrettsut%C3%B8ver-for-fettreduksjon/#findComment-769609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalinVG Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Ifølge det du oppgir skal du ha ca 2950kcal per dag for å ligge på samme vekt Eneste måten du kan vite hvor mye du spiser er å "Loggføre" via: mylog.no diett.no eller myfitnesspal.com Hvis du vil ned i fett%, så starter du med f.eks 2800kcal per dag(med samme aktivitetsnivå)! Gjør dette i 2 uker, ser du ikke endringer i speil, målebånd, fett klype eller på vekten. Så justerer du til 2700--> mål 1x i uken over 2 uker= fortsatt ikke resultater--> juster ned til 2600kcal per dag Sånn ca For å gjøre det enkelt skal du ha ca 20650kcal iløpet av en uke. Hvis du spiser 3200kcal 5dager og 2325kcal 2 dager. Så skal du fortsatt havne på 20650kcal. (for å holde deg på samme vekt)! Så om du spiser mer en dag enn en annen har ikke sååå mye å si Tusen takk for svar tror jeg skal kutte ned på kaloriinntaket til rundt 2000-2300 hver dag, fordi all treningen jeg driver med er ikke like fettforbrennende:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21144-kosthold-for-toppidrettsut%C3%B8ver-for-fettreduksjon/#findComment-771613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.