Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år, og har vært dårlig på trening, har kun trent i gymmen når jeg gikk på skolen .

Har for 8 uker siden født mitt tredje barn og er veldig gira på å starte å trene, bor for langt unna treningssenter til å kunne trene der, så må gjøres hjemme.

Siden fødsel har jeg trillet mye turer, nesten hver dag, har også trent bekkenbunnmusklene etter anbefaling.

Jeg er ca 1.60 m høy, og 55 kg nå, ønsker å gå ned til 50 kg (men vekta er ikke viktigste).

Jeg har en utrolig svak rygg, som jeg må trene opp, i tillegg må jeg bli sterkere i bena, vil stramme opp mage og rompe.

Vet ikke hvor jeg bør starte og hvordan jeg bør gå fram?!

Noen tips til ei med null kunnskap om dette med trening og treningsprogram, men trenger en plan?!

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hvordan det er med spesielle behov etter graviditet osv, men la oss si at du kan trene i vei så er det absolutt lurt å følge en plan, både fordi det er lettere å følge opp samt at en kan måle fremgang.

Siden du har begrenset treningsbakgrunn kommer du nok til å få mye ut av kroppsvektsøvelser i begynnelsen.

Yngvar har en plan liggende ute som kan gjøres 2 ganger i uken, han viser deg og litt hvordan du gjør øvelsene og øker motstanden etterhvert. Push ups kan du gjerne starte fra knærne samt du sikkert kan legge til glute bridge (google denne).

3x12 repetisjoner

Dette tror jeg kan være en ok start, prøv 2 ganger i uken i 4 uker og se hvordan det går. Når dette blir en lek kan du vurdere hva du vil gjøre videre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...