Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst til å gå ned i vekt gjennom figurforming og bedre kosthold.. har prøvd ut litt forskjellige typer kosthold, men har liksom ikke helt funnet min greie :eek: har vært igjennom blodtypedietten, lavkarbo, suppekuren, fargedietten, noka, nutrilett og allevo. føler ikke at noen av disse er lette å vedlikeholde (med unntak av lavkarbo, men da la jeg på meg!). gikk ned 5 kg på en uke når jeg gikk på nutrilett, men ble slapp, svimmel og generelt sliten..

sånn utifra hva jeg har erfart, så tåler kroppen min veldig lite av stivelse og raske karbohydrater som f.eks poteter, pasta, ris og lyst brød. men uheldigvis er dette noen av de tingene mannen min liker best.. føler meg slem og urettdferdig når jeg "nekter" slike matvarer bare fordi jeg ikke skal ha det.. men saken er den at jeg elsker slik mat selv, så har lett for å sprekke..

er det noen som har noen tips til godt, sunt kosthold som det er lett å holde? selv for evige jojo-slankere som meg? lei av å aldri få det til..jeg spiser kun miljøsertiisert fisk og økologisk kjøtt. forøvrig er jeg 162 høy og veier 74 kg, men ønsker å komme ned på 60-62 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20974-trenger-litt-tips-og-veiledning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg vet hva du er igjennom dessverre er det ingenting som er lett løsning med en stabil diett.

Man må bare ta seg selv i nakken og begynne og telle kalorier samtlig spise sunt fordi det metter mest.

Enkelt tips til middag lunch fyll på halve tallerken med grønnsaker, brokkoli, spinat osv osv

I karbohydrater vil du helst ha i deg komplekse karbohydrater "google complex carbs"

Husk å få i deg mest mulig fiber fordi det gir deg en metthets følelse

35% protein og 15 % karbohydrater 50% grønnsaker

Prøv å legg deg på 1400 kalorier om dagen hvis ikke det virker over 2 uker gå ned til 1300

Du kan telle kalorier på Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer veldig enkelt der

Hei jeg vet hva du er igjennom dessverre er det ingenting som er lett løsning med en stabil diett.

Man må bare ta seg selv i nakken og begynne og telle kalorier samtlig spise sunt fordi det metter mest.

Enkelt tips til middag lunch fyll på halve tallerken med grønnsaker, brokkoli, spinat osv osv

I karbohydrater vil du helst ha i deg komplekse karbohydrater "google complex carbs"

Husk å få i deg mest mulig fiber fordi det gir deg en metthets følelse

35% protein og 15 % karbohydrater 50% grønnsaker

Prøv å legg deg på 1400 kalorier om dagen hvis ikke det virker over 2 uker gå ned til 1300

Du kan telle kalorier på Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer veldig enkelt der

Takk for tips! prøver å planlegge litt og sånn nå om dagen, så håper jeg skal få det til nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...