shhansen Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Hei! Jeg er ei jente på 21 år, 166 høy og veier ca 55 kg. For ca 2 år siden veide jeg 70 kg og i løpet av den tiden tatt av meg 15 kg ved å løpe, trenestyrke, gå på spinningtimer, spise mer grønnsaker, spise sunnere osv. Jeg er nå kommet til den fasen hvor jeg vil holde meg her jeg er vektsmessig, men gjerne stramme opp magen litt mer. Og det er utfordrende. Jeg har vært nede i 53 kg før jeg trappet opp på styrketreningen, for ville stramme mer opp og da leste jeg at styrke var tingen. Nå har det økt og jeg vil ikke si at jeg har fått mindre fett.. Jeg trener ca 5 dager i uken og går mye tur. Er altså mye i bevegelse. Jeg har registrert meg på Grete Roede for å sjekke kaloriinntaket fordi jeg er så redd for å gå opp igjen! Jeg går aldri over 1600 kalorier i løpet av en dag og ligger på gjennomsnitt i løpet av en uke på 1300. Men siden jeg er svært glad i sjokolade og gjærbakst, så vet jeg at det ikke går an for meg å ha godteristopp, da vil jeg bare gå på en skikkelig smell. Så hver lørdag så spiser jeg akkurat det jeg vil av den slags drittmat uten å tenke på kalorier, mens resten av uka holder jeg meg unna det. Jeg lurer på om det jeg gjør er riktig, eller om noen har noen veiledning å komme med? For under hele denne prosessen har jeg bare lest meg til ting og aldri fått hjelp. Jeg har blant annet lest at det å holde seg der man er etter å ha slanket seg er det vanskeligste og det kan ta opp til 3 år før kroppen slutter å jobbe seg tilbake til der den var.. Jeg driver også å tar mål og det har skjedd ingen eller svært små endringer den siste tiden. Jeg er så redd for å gå opp og leser mange steder at man bør spise mer, men så aner jeg ikke om jeg plutselig overdriver eller noe lignende.. Jeg skal heller ikke få på noen diett, no matter what! Håper noen kan hjelpe meg! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20905-kosthold-for-vedlikehold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 Flyttet tråden til riktig underforum og endret trådtittelen litt - Mod. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20905-kosthold-for-vedlikehold/#findComment-762255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.