Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! For et halvt år siden begynte jeg å trene igjen, etter ett år med og kun ligge i sengen og omtrent spise hele tiden, veide da 76,6 kg. Meldte meg inn på treningsstudio og har nå gått ned ca. 6 kg. Er en jente på 1.70 m. Målet mitt er ned i fettprosent jeg er fornøyd med, og bygge muskler.

Jeg hadde en periode hvor jeg ble litt for gal med spisingen, spiste gjerne 1100 kcal og trente opptil to ganger daglig. Ble slapp, sliten og jævlig, så nå har jeg forandret litt der, og en typisk matdag ser slik ut nå:

08.00: 1,5 dl havregryn, litt melk, halv boks cottage cheese, litt bær og sukrin

11.00: 2 kokte egg og salat (paprika, salat, brokkoli, tomat, agurk)

14.00: middag, som blir enten kyllingfilèt med masse wok, torsk, laks, fiskegrateng eller lignende. Spiser til jeg blir mett.

Utover dagen blir det gjerne en frukt eller to, men er som regel mett til kvelds hvor jeg spiser det jeg har lyst på, av tingene jeg "kan" spise. F.eks: Egg, kyllingrester, havregrøt, smoothie, knekkebrød med kalkun o.l.

Dette er for meg ganske mye mat iforhold til hva jeg spiste før, men er veldig deilig kjenner jeg på hele kroppen med litt mer næring. Spm her er om dette ser greit ut? For mye, for lite?

Over til treningen, trener en 2 split som ser slik ut.

Dag 1:

flyes i skråbenk

benkpress m manualer

push ups

hengende beinhev

planke

situps på ball

militærpress

skulderpress

borgepress

triceps ex

triceps pushdown

Dag 2:

Knebøy

bulgarske utfall

leg curl

back press

markløft

rygghev

biceps curl

hammercurl

Dette programmet har jeg satt opp selv, føler jeg har fått litt kunnskap gjennom mye lesing, snakking med andre som virkelig har peiling, trent med erfarne på treningssenteret, men er selvfølgelig mye jeg ikke kan, så spm her er: Er det noe jeg kan endre på i styrkeprogrammet eller ser dette greit ut? Bruker ca 50 min på hver økt og er greit sliten, så jeg trives veldig.

Jeg har virkelig forelsket meg i styrketrening, og begynner å få en liten beinhinnebetennelse, som gjør at jeg får enda mer lyst til å bare trene styrke. Har jo mye fett som skal vekk enda, burde jeg fokusert mer på cardiotrening? Blir jo også noen spinninger i uken, har nettopp fått noe problemer med leggene etter mye løping på asfalt/mølle. Trener gjerne hver dag, noen ganger to ganger for dagen og innimellom en dag fri om jeg ikke rekker å trene eller noe. Hovedpoenget med dette innlegget er at selv om kroppen min har forandret seg bare i den positive retningen, er blitt utrolig sterk og fått strammere kropp, er magen blubbete og stor. Vet at det er det fettet som slipper sist, men det gjør meg litt frustrert i og med at magen er den jeg alltid har plaget meg over. Trenger noen svar på om jeg kan gjøre noe litt mer riktig for å få valkene vekk? Mer mat, mindre mat, mer trening, mindre trening? SKal jeg bare fortsette i samme retningen jeg har gjort, så vil den forsvinne etter hvert? Har jo brukt en del tid på å samle opp alt fettet så er jo ikke bare et dagsprosjekt..

Setter stooor pris på svar og beklager hvis innlegget var rotete, ble litt mer enn jeg hadde tenkt, hehe:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20456-kosten-og-treningen-min-riktiggalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...