Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har litt problemer med benkpress om dagen. Har økt relativt greit på noen uker (10 kg på 6 RM), men nå i de siste øktene har fremgangen stoppet helt opp, og til og med blitt dårligere...

Nå skal det sies at jeg har begynt på en liten deff for å fjerne litt overflødig fett og jeg er fullt klar over at styrken kan gå ned ved et kaloriunderskudd, men jeg har nettopp begynt på deffen og holdt på kanskje 5 dager....og jeg har måtte lesse av 5 kg på stanga alt, i tillegg til å ikke klare mer enn 5 og 4 reps på de to siste seriene (kjører vanligvis 6 x 4 på benk). Jeg merker også raskt en følelse av "stølhet" i brystmusklene, allerede etter 2. serie og i tillegg har jeg f.eks. økt i både militærpress og smalbenk. Det er altså kun benkpress det har skjedd noe rart med, benkpress er også den eneste øvelsen jeg kjører på bryst, så vil ikke tro det er overtrening heller...

Noen innspill?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20307-stagnert-i-benkpress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...