Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent styrke nå i ca 4år, er 34år, 175cm høy og veier 77kg.

For det meste har jeg kjørt 2 eller 3 splitt program, har også forsøkt RYP. Liker å ha med basisøvelser i så mange økter som mulig.

Utfordingen nå er at det ikke lenger passer å sette av faste dager i uken til trening og dette nå medfører at det blir mye variasjon i mengde og program.

Enkelte uker kan det bli kun 2 treningsøkter, forsøker da å kjøre helkroppsprogram med vekt på baseøvelser.

Andre uker kan det bli opp til 2 økter om dagen to eller tre ganger uka, samt 1 økt de andre dagene. Da en kort økt på morgenen, bestående av jogging og forskjellige øvelser med fokus på enten bryst, skuldre, rygg eller bein. På ettermidagen har jeg en lengre økt og kjører da neste muskelgruppe i splitten.

Min utfording nå er å klare å få til en riktig rullering de ukene det blir mye trening. Er i god form, men pga litt dårlig systematisering av program og økning i belastning blir det lite progresjon ut av det.

Er det noen som har forslag til ett godt program/splitt jeg kan kjøre i perioden hvor jeg trener 1 eller 2 økter hver dag fra mandag til torsdag og samtidig har en eller to økter i løpet av helgen også?

Er det noen anbefalinger på hvordan man bør dele opp de forskjellige muskelgruppene i de periodene man trener hver dag?

Fortsetter under...

Dag 1. armer ,bryst og rygg . Dag 2. mave,hofter ,lår og legger. Dag 3 og 4 Hvile , dag 5 cardio ( som regel 4x4 interval), dag 6.

armer , bryst og rygg, dag 7 mave, hofter lår og legger o.s.v. Jeg har fulgt dette opplegget i 2 år og det funker som bare det, på meg. Hver økt ca 1 1/2 time medregnet et kvarter oppvarming. Jeg trener kun på ettermidag / kveld ( fulle glyko lagre da ) Spiser alltid masse havregrøt ca 2 timer før trening, moden banan og en boks makrell i tomat rett etter trening, havregrøt igjen ca 1 time etter trening. Ellers spiser jeg en masse trege karbohydrater, protein rik mat , får i meg multivitaminer, grønnsaker , frukt og tar alltid to spiseskjeer med raps olje til hvert måltid. Husk hvile dagen/dagene.......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...