Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Har trent i over en lengre periode sammen med en kompis. Vi har nå testet ut hans treningsopplegg som lyder:

mandag: bryst\triceps

Tirsdag: rygg\biceps

onsdag: fri

Torsdag: Skuldre\mage

fredag: Bein

Jeg er helt uenig i at dette er beste treningsopplegg der vi kun trener 4 dager i uken. Dette opplegget passer noen som trener hver dag og tar med enda flere muskler omgangen. Husk! dette er det jeg tror, det behøver ikke være riktig. Her trener man bryst en gang i uken så er det hele en uke til neste gang.

Er dette virkelig ås bra som han mener? Vi tar opp til 4-5 øvelser per muskel.

Hva jeg mener er best siden vi kun trener 4 dager i uken er at vi trener så kalt dra\press.

Slik som:

mandag: press øvelser

tirsdag: dra øvelser

onsdag: fri

torsdag: press øvelser

Fredag: dra øvelser

På denne måten mener jeg at det er best å trene. Da trener jeg effektivt musklene med 48t hvile i mellom og en helg der jeg kan slappe godt av. Nå er jeg lei av å krangle med han om dette og derfor kan jeg heller la kranglingen skje på forumet =)

Er det ikke slik at volum trening ligner min kamerats opplegg mens ren styrke trening er mer lignende mitt opplegg? Til alle dere som har det enkle svaret med at jeg bare burde trene mitt så gjør jeg ikke det fordi vi kjører til og fra gymmen sammen. Det vil ende opp med at jeg må vente på han en halv time hvis jeg kjører mitt opplegg.

Setter pris på ordentlige svar her :) på forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20168-best-treningsopplegg-til-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...