Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

jeg er litt mer enn nybegynner på styrketrening, men ikke veldig. fant ett treningsprogram her for nybegynnere som jeg testet ut, men dette ble for lett for meg. så jeg prøvde å lage mitt eget, målet mitt er å bli sterkere, og rett og slett litt fastere i fisken!

spillt fotball i alle år så utholdenheten er det ingenting i veien med.

men jeg er veldig usikker på treningsprogrammet om det er for mange øvelser, eller for lite øvelser o.l så hvis jeg legger det ut her, ville jeg satt pris på om noen med litt mer erfaring kunne hjulpet meg med å si om det ser greit ut eller ikke.. har ikke veldig mye erfaring med styrke. på forhånd takk! :)

UKE 1 – 8 (3 ganger i uken) søndag, tirsdag, torsdag,

Oppvarming 5 - 10 min på tredemølla

Øvelse

Serier

Reps

Beinpress

8

6-10

Benkpress med stang

6

6-10

stående roing

8

6-10

Arnoldpress

8

8-12

Nedtrekk foran

8

8-12

Utfall med manualer

8

8-12

Pushdown

6

8-12

Planke

3

Maks tid

UKE 1 – 8 onsdag, fredag

Elipsemaskin/sykkel/tredemølle (oppvarming)

Crunch på ball 6 serier 10 reps

Situps 6 serier 12 reps

Planke 3 maks tid

Sykkel crunch 6 serier 10 reps

PS: treningsprogrammet er bygget videre fra det programmet jeg prøvde ut som nybegynner. jeg har bare byttet ut noen øvelser og lagt til flere serier.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19682-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du har litt for mye serier her. Det burde bli tungt nok med 3-4 serier dersom du legger på vekter nok. Tren gjerne med så tunge vekter at siste settet blir skikkelig tungt å gjennomføre uten at det går på bekostning av god teknikk.

Hvis du skriver litt mer om alder, vekt, høyde, målsetning, hvilke vekter du løfter og hvor lenge du har trent så kan vi muligens gi deg bedre tips til hvilket treningsprogram som kan passe for deg.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19682-hjelp/#findComment-728232
Del på andre sider