Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 18 år som skal løpe birkebeinerløpet den 8. Juni!

Samtidig ønsker jeg å gå ned i fettprosent, beholde muskelmassen og bli klar til bikini sesongen.

Har nemlig en pute på magen og lår som gnisser som jeg vil ha bort!

Jeg er 170 cm og ca 64 kg! Før jul var jeg 58 kg og relativt fornøyd med vekten, og målet er å nå tilbake til denne vekten/ utseende.

Treningsplanen min frem til Birken er minst 3 økter per uke, 1 økt intervaller+ mage/rygg, 1 økt langtur og en økt styrke på hele kroppen! Itillegg blir det nok et par ekstra økter etter humør og hva jeg har lyst til å trene(spinning, jogging, gåtur, styrke etc).

For å få størst mulig effekt og fremgang både når det kommer til å gå ned i fett prosent og bedre kondisjon ønsker jeg å spise på en gunstig måte! Det er her jeg først og fremst trenger deres hjelp! Jeg vet at lavkarbo er bra for å forbrenner fett, men kanskje ikke optimalt når jeg ikke kan leve 100% etter dette( med tanke på at jeg ikke vil velge bort sosiale sammenkomster+ at jeg elsker frukt) og at kroppen trenger karbo når man trener cardio trening.. Mens karbo rikt kosthold vil hemme fettforbrenningen Pga. Insulinutskillelsen(?)

Er det noen som har noen råd/ tips/ komentarer eller forslag til matplaner( hva og hvor mye) som kan funke for meg?:-)

Setter utrolig stor pris på svar:) klem klem!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19434-8-uker-til-sommerkroppen-need-your-help/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales ikke å kutte ut karbo når man trene kardio, kroppen krever mye energi når man trene mye kardio. Men det er lurt å spise sunne karbohydrater, som finnes i feks. frukt, grønnsaker, meieri produkter, belgfrukter(banan, linser, gule erter osv). Men det er også viktig og passe på hva annet du putter i deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...