Gå til innhold

Slappfisk


mariihh

Anbefalte innlegg

Heihei! :)

De siste par-tre månedene så har jeg vært litt sånn småslapp hele tiden. Jeg har aldri masse energi lenger, og jeg har bare lyst til å slappe av hele tiden. Noe som ikke lar seg gjøre da jeg går siste året på vgs, har to deltidsjobber og trener når jeg får tid (alt fra to til fem ganger i uka, mest intervalltrening og litt styrke). Også prøver jeg å være litt sosial i tilegg, så det er mye som skjer :)

Jeg lurte på om jeg kanskje spiser litt for lite, og det er derfor jeg har lite energi. Ligger på ca 1800-2000 kcal om dagen. Er ca 165 cm og veier 70 kg (har gått ned 12 kg siden august). Jeg synes vel egentlig det er litt skummelt å øke matinntaket med tanke på at jeg gjerne vil gå ned enda noen kilo. Går det greit å spise mer uten at det ødelegger vektnedgangen?

Hvis noen har noen innspill om hva jeg kan gjøre for å få litt mer overskudd, så hadde jeg satt veldig stor pris på det! Beklager om dette ble rotete, i grunn så lurer jeg vel bare på om det er sannsynlig at energien kommer tilbake hvis jeg spiser mer, og om jeg kan spise mer uten å ødelegge for vektnedgangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil nok hjelpe på med høyere kalorinivå, og ellers bør du fokusere på nok søvn og hvile mellom slagene. Skjønner veldig godt hvordan det er å gå siste året videregående, man har ikke så mye tid til å slappe av ;)

Dersom du går opp på kaloriene vil det neppe føre til vektoppgang, men heller at vekten stabiliserer seg. Om du bare øker litt kan du fremdeles kunne gå sakte men sikkert ned i vekt. Det du også kan tenke på er om vektnedgang kanskje ikke bør være førsteprioritert i en fase av livet ditt hvor du trenger mye energi og overskudd i forhold til både det sosiale og skolearbeid. Et underskudd vil nesten uten unntak gjøre hverdagen litt tøffere å takle, og du har hele livet til å gå ned noen ekstra kilo om det er ønskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

Har sovet masse de siste dagene (deilig med ferie :love:) men jeg er fortsatt sliten og lite motivert for å få ting gjort. Så jeg får prøve meg på litt mer mat, og se om det hjelper. Som du sier så er det vel egentlig ikke så superviktig å gå ned i vekt akkurat nå, jeg er jo hundre ganger mer fornøyd med meg selv nå enn da jeg lå på 82 kg uansett :) Etter litt googling så virker det som om mangelsykdommer kan være en vanlig årsak til trøtthet, men jeg spiser veldig variert og med masse frukt og grønt, så jeg håper det ikke gjelder meg. :)

Igjen, takktakk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...