Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 23 år som alltid har vært aktiv, men bestemte meg nå for å ta i litt ekstra og få bygget mer muskler. Er 1.82 høy og veier 68 kg. Jeg trenger også å gå litt ned i fettprosent (tror jeg ligger på 23%) og lurer da på hvor mye cardio jeg egentlig burde kombinere med styrketreningen (har prøvd å lese meg fram, men synes det er vanskelig å finne noe godt svar på hva som passer meg best). Deler opp styrketreningen i bein og overkropp.

Om jeg har forstått det rett burde jeg vel ligge i overskudd på kcal? Spiser masse frukt, grønnsaker nøtter og tunfisk.

Hvis noen kan hjelpe meg litt på vei så hadde jeg satt utrolig stor pris på det :)

Fortsetter under...

Du bør ligge i overskudd ja slik at kroppen får det den trenger til å bygge muskler. Frukt, grønnsaker nøtter og tunfisk er bra, men er ingenting i veien for at du skal spise ris, poteter, smør, fløte, ost, havregryn, fisk og kjøtt.

Øker du muskelmassen uten å øke fettmengden vil fettprosenten bli lavere. Du trenger ikke trene kardio i det hele tatt for å oppnå dette, men et par kardioøkter i uken for å vedlikeholde kondisjonen er selvsagt bra. Styrketreningen er uansett det viktigste for å oppnå en forbedret kroppkomposisjon. Anbefaler deg å lese denne artikkelen for en god innføring og forslag til et greit program å starte med:

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...