Gå til innhold

Progresjon i markløft, knebøy og benkpress


Rosaskya

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene styrkeløft 7. januar 2013. Jeg følger nå et program som består av hovedøvelser og støtteøvelser, sirkeltrening og NOOOE kardio på slutten. Det er faaantastisk gøy, og jeg prøver å øke vekter hver uke.

Vi som kjører dette programmet har tatt test med 3RM denne uken i markløft, knebøy og benkpress. I den forbindelse er jeg veldig intressert i hvordan progresjonen er hos andre! :) Jeg vet at man skal konkurrere med seg selv, og at det viktigste er at jeg øker og blir sterkere...men det er da gøy å se om hvor for andre øker og ikke minst hvor tungt...så jeg vet litt om hvor jeg kan være om noen år! :-D

Mine resultater ser ihvertfall slik ut;

UKE 2 3RM; UKE 9 3RM

- Markløft 50 kg Markløft 75 kg

- Knebøy 45 kg Knebøy 60 kg

- Benkpress 35 kg Benkpress 45 kg

Noe av grunnen til at jeg har hatt mest progresjon på markløft og knebøy er nok fordi dette er øvelser jeg ALDRI hadde gjort før 7.januar, mest benk hadde jeg vært borti før. Øvelse gjør mester, så da kan man jo løfte tyngre etterhvert! :)

Hvordan er din progresjon?

-Gooo' lørdag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...