Gå til innhold

Stress og påvirknig på puls - noen erfaringer?


Regina

Anbefalte innlegg

Da har man nok en gang havnet i stressfella, med sykmelding og magekatarr p.g.a. stress i jobb og hverdag. Har vært her før, men lærer nok aldri... :cry: Men denne gang opplever jeg noe nytt: Når jeg trener intervall/kardio og pulsen blir høy, så blir det plutselig vanskelig å puste, får ikke dratt pusten skikkelig ned i lungene, hvis dere skjønner. Har en maxpuls på sånn ca 185 (målt på mølla) og kommer vanligvis opp i 170 på et intervall, uten å "miste pusten" da heller. Men nå får jeg problemer når jeg nærmer meg 160! Og må stoppe og bruke en del tid på å hente meg inn igjen. Hva skjer? Er det "stresset" som ikke liker at jeg kommer så høyt i puls, eller hva? Spurte legen, men han var totalt uinteressert og ga meg noe syrenøytraliserende og ingen svar. (Jeg er forresten 42 år, kvinne, 170 høy og 80 kg. Trent styrke og kardio systematisk i 2-3 år, gått ned 30 kg.)

Regner med at eneste løsning er å trene rolig (boooooring!!!!) helt til stressnivået er kommet ned igjen, men må si at jeg ikke liker dette. Er det noen som har erfart noe lignende eller som har noen tips, så er jeg veldig takknemmelig for det. Hater å være "syk" og hater å ikke kunne trene max... :mad: Og hater å være bekymret over helsa... :depressed:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...