Gå til innhold

Vekt fra Netonnet som viser vannvekt, fett, ben og muskelmasse?


vixit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, de er dessverre svært lite nøyaktige. Selv vekter til 100000 har ganske store unøyaktigheter og krever svært god rutine på å ha helt like forberedelser før veiing for at hver måling skal bli noenlunde sammliknbare. Selv veide jeg meg på den dyreste tanita vekta til 14,4% fett og samme uke på Inbody 720 til rundt 20% fett. Kroppsvekta var den samme og fettklypemålene var de samme på de to målingene.

Edit: Ser det står BMI og BMR og ikke fettprosent. Nøyaktig BMR må du vite fettprosent for å regne ut. Men du kan få cirkatall kun utifra kroppsvekt. Slike kalkulatorer finner du på internet. Blant annet her: Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hørte sist jeg var på Inbody at den fettprosenten man får på utskriften er annerledes enn den som faktisk vises på skjermen til instruktøren. (Han hadde oppdaget det for en liten stund siden, men ikke fått sjekket opp i hvorfor det var sånn). Du kan jo regne ut fettprosenten selv hvis du har totalvekt og fett-vekten...

Det eneste han egentlig mente var noe poeng i å følge med på var Fett i kg og muskler i kg (at de gikk opp og ned), og se bort i fra de andre målingene. Det at de måler hvor mye armer og bein veier/hvor mye muskler du har der osv blir unøyaktig fordi maskinen ikke klarer å scanne akkurat hvor armer og bein går over til resten av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...