Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Holy mother of batman, har du laget programmet selv? Hvor mye treningserfaring har du?

Har trent med vekter i to år, det siste året har jeg trent seriøst med baseøvelser vel og merke. Har trent mark rippetoe's starting strenght, x-press, x-size og PHAT.

Fortsetter under...

Nja. Nei. Jo. Kanskje

Det er muligens PHAT-inspirert, men som de fleste av oss vet så følger det sjelden noe godt av å kuke sammen sitt eget treningsprogram. Det er en grunn til at øvelsene er satt sammen slik de er satt sammen i originalversjonen av PHAT - og hvorfor folk på død og liv skal kuke det sammen til noe helt annet er ganske utrolig. Finnes det en bedre versjon av programmer så hadde de som har stor peiling funnet ut for lenge siden hvilken sammensetning det er snakk om. Dessuten mener jeg at å kjøre ett slikt program om du er nybegynner er direkte galskap :D

1. En nybegynner bør få inn teknikk i baseøvelsene sine som prioritet. Gutter, la den bicepscurlen ligge og markløft, for faen. Derfor spør jeg om han/hun er nybegynner (og ja, man er nybegynner selv om man har trent i noen måneder). Første prioritet er å få orden på kostholdet uten å gå til storinnkjøp av gainerpakker.
  2. Det tar altfor lang tid. På de to første dagene skal man etter PHAT fokusere på baseøvelser. Baseøvelser i seg selv er svært krevende. Dessuten skal man løfte dead ass tungt og hvile opptil en 5 minutter mellom hvert sett. I.e en øvelse med 4 sett tar opptil 30 minutter. Ett program med 6 øvelser tar altfor, altfor lang tid. Kjøp en madrass og bo på gymmet. Men nå er det jo ikke sikkert vedkommende følger PHAT-templatet til punkt og prikke :D Dessuten er denne type trening laget for den som er vant til høy frekvens og høyt volum (og som har kontroll på kosten og søvnen sin).
  3. Dette er ikke PHAT. Originalversjonen av PHAT har ett litt annet oppsett. Det er GRUNN til at oppsettet er slik det er. Hvorfor folk tror de kan lage det bedre selv er veldig artig.

4 sett tar opptil 30 minutter? Jeg brukte ca 12-15 mellom hver tunge baseøvelse på x-size

Altså programmet er ikke altfor galt satt opp. Ser du har endret/ byttet litt om på dag 4 og dag 6 i forhold til orginalen(litt andre ting og), men hvorfor?

Det er litt inspirert av måten plyoreps er satt opp. Har forandret litt på dagene pga at det er disse øvelsene jeg har hatt best erfaring med tideligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...