Gjest Slettet Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Er nå 3 mnd'er til skolen er ferdig(ish) og ferie begynner! Har siden jul slitt med motivasjon og bare klart å gå sånn maks 2-3ganger på treningsstudio. Må ta meg i nakken nå og bare fullføre disse 3mnd og få vekk litt av spekket ihvertfall! Har ca 82kg å drasse på mine 173cm. 22år. Planen er å holde seg innenfor de "Klassiske" endomorph rådene. Jeg har faktisk troen på at det ligger noe i "Kroppstype/type forbrenning etc"( dvs, lavt på karbs, høyt på fett, mye trening og intervall treninger) endomorph: easy gains både fett og muskler, vanskelig å få vekk fett! Ifølge fitnessbloggen sin kalkulator 3-5 moderate treninger skal jeg ha i meg 2784kcal og basal på 1800kcal Jeg ønsker å ligge meg "såpass" hardt at jeg ligger meg på 2000kcal per dag. Og Lørdager vil jeg nok stige til 2500kcal. Ukentlig inntak på 14500kcal. Hvis jeg går utifra 2500*7= 17500-->3000kcal i underskudd i uken. Som gir meg sånn ca 0,5kg i uken(ca). Treningen vil nok enten bli: 3x fullkropps med fokus på baseøvelser eller 4 treninger(2split) med fokus på fullkropp(baseøvelser). Hvis det blir 3x i uken blir det lav reps type 3x5/5x5. 4 treninger blir nok mer 2 dager med lav og 2 med mer 10-12 repetisjoner. Trening for øvrig: Kommer til å satse på 2 "Intervall" økter ila uken. Dvs 4x4 eller løpe(80-90%) i 30-1minutt og gå 10sec om og om igjen.. + nå når snøen forhåpentligvis går vekk, vil jeg nok gå 2-4 turer på 20-45minutter. PS: Har ingen vekt, så første veiing blir i påsken! Så vil justere "dietten" etter påsken evt! Påsken vil jo også da bli en "fri uke" fra trening da jeg er hjemme. Bortsett fra pushups,planken,KV knebøy/pullups osv så blir det ikke noe trening snop/godteri skal begrenses! Oppsummering: Trening: 3x uken fullkropps baseøvelser 4x uken 2 tunge og 2 "lette" fokus baseøvelser 2 intervall i uken(etter styrke eller ute i motbakke løp) 2-4 gåturer på 20-45minutter Kosthold: 2000kcal per dag, 2500kcal lørdag: 14500kcal per uke ca Protein: 1,5-2,5g protein per kg Fett: minst 1g per kg Karbs: stort sett til middag("alltid etter trening") og forholdsvis lavt. Sikkert noe lignende som 40-100g karbs. Mål: ned i fett%. Antar egentlig jeg har en fett% på 20-26% og må nok ned 16% før jeg vil se noe. Målet må være 4-5%. Antar dette betyr 4-6kg også Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17877-3-mnders-diett-plan-evt-noen-innspill-p%C3%A5-treningdietten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.