Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har omsider gått skikkelig møkklei av å være misfornøyd med meg selv, så nå skal det trenes og spises bedre. Jeg har trent litt styrke veldig av og på de siste to årene, veldig ustabilt og uten mål og mening. Utgangspunktet mitt er med andre ord rimelig utrent med ikkeeksisterende kondisjon.

Først: jeg er 167 høy, veier 62-63 kilo, har en fettprosent på ca 22,4 (målt hos fysioterapeut). Det meste ligger på håndtakene, rumpa og lårene.

Målet mitt - som mange andres - er først og fremst å gå en del ned i fettprosent, og jeg sier ikke akkurat nei takk til litt muskler. Mine spørsmål er altså:

1) I første omgang skal jeg prøve meg på 4 styrkeøkter i uka. Jeg har lyst til å kjøre 2-splitt-program, kan det fungere? Og har noen tips til hvordan jeg kan fordele muskelgrupper samt tips til øvelser?

2) hvor mye bør jeg spise, altså cirka antall kalorier per hviledag, og cirka antall kalorier per treningsdag, for å gå ned i fett?

Fortsetter under...

Skal du ikke trene rygg?

700 er alt for mye i underskudd.

Les: Jenter, slik når dere målene deres - Fitnessbloggen

Jeg rekker ikke svare mer nå, men jeg kan forsikre deg om at et kjempeunderskudd vil føre til at du har de samme handtakene bare at resten av deg er skinn og bein. Det du trenger er et sunt kosthold, og NOK mat, med fornuftig tung styrketrening over tid (bytt program bl.a)

Les: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Som sagt, jeg trenger hjelp, det er derfor jeg ber om det :p

De eneste som jeg vet tar på rygg av de jeg har skrevet opp er nedtrekk, og rygghev for korsryggen sin del. Men har du noen forslag til øvelser som tar rygg bedre?

400-500 kcal i underskudd, er det bedre? Jeg er klar over at fort blir skinn og bein av å "slutte å spise", men jeg vet ikke hvor grensen for hvor mye underskudd man bør ligge på egentlig går. Jeg føler at jeg allerede har kommet et stykke på vei når det kommer til kostholdet, og jeg prøver helhjertet å få i meg sunn og proteinrik mat :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...