Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på snart 20 år som driver aktivt med trening (4-6 ganger i uken), hovedsakelig styrketrening, men også kondisjon i form av sykling, løping og svømming. Jeg driver opptrening til inntak til politihøgskolen, men nå dreier treningen seg mer og mer om muskelbygging, oppstramming og definisjon, da jeg ønsker en muskuløs, definert og stram kropp (særlig nå som sommeren nærmer seg med stormskritt). Jeg har siden i høst brukt proteinpulver fra technutrituon, og da har jeg kun tatt en shake rett etter trening. I tillegg har jeg også prøvd "krea-bolic" fra gymgrossisten, et produkt som gir en sinnsyk pump.

Så nå er mitt spørsmål rett og slett hvilke produkter og kombinasjoner som anbefales for å nå mine mål?

TAKK PÅ FORHÅND :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17676-kosttilskudd-muskelvekst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg er ei jente på snart 20 år som driver aktivt med trening (4-6 ganger i uken), hovedsakelig styrketrening, men også kondisjon i form av sykling, løping og svømming. Jeg driver opptrening til inntak til politihøgskolen, men nå dreier treningen seg mer og mer om muskelbygging, oppstramming og definisjon, da jeg ønsker en muskuløs, definert og stram kropp (særlig nå som sommeren nærmer seg med stormskritt). Jeg har siden i høst brukt proteinpulver fra technutrituon, og da har jeg kun tatt en shake rett etter trening. I tillegg har jeg også prøvd "krea-bolic" fra gymgrossisten, et produkt som gir en sinnsyk pump.

Så nå er mitt spørsmål rett og slett hvilke produkter og kombinasjoner som anbefales for å nå mine mål?

TAKK PÅ FORHÅND :)

Du trenger bare skikkelig mat. Først og fremst: hvordan er kostholdet ditt nå? Har du oversikt over kcal,protein,fett,karbs inntak?

Generelt av kosttilskudd: Kreatin og proteinpulver er vel de mer "standard" i tillegg kan du gjerne ha vitamin/olje tilskudd :)

Men mesteparten av alt du får i deg bør komme i form av fast føde(mat)!

Du trenger bare skikkelig mat. Først og fremst: hvordan er kostholdet ditt nå? Har du oversikt over kcal,protein,fett,karbs inntak?

Generelt av kosttilskudd: Kreatin og proteinpulver er vel de mer "standard" i tillegg kan du gjerne ha vitamin/olje tilskudd :)

Men mesteparten av alt du får i deg bør komme i form av fast føde(mat)!

Takker for svar!! Har ingen nøyaktig oversikt over næringsinnhold i det jeg spiser.. Det går stort sett i havregrøt, laks/kylling og grønnsaker.. Har hittil ikke brukt tid på å måle opp nøyaktig antall gram av alt som skal spises, da jeg dessverre har litt for lite kunnskap om hvor mye jeg trenger per dag av carbs, fett, kalorier og protein for å nå dit jeg ønsker..

dessverre har litt for lite kunnskap om hvor mye jeg trenger per dag av carbs, fett, kalorier og protein for å nå dit jeg ønsker..

Finn ut hvor mye du forbrenner på en dag. Spis 10-20% mer enn dette.

1-2g protein pr kilo kroppsvekt

1g fett pr kilo kroppsvekt

resten av kaloriene du skal ha kommer fra karbohydrater.

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...