waterlogic Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Heisann, alle treningskyndige der ute! ASL? Jente 18 år, Sør-Trøndelag. For ett år siden begynte jeg å prioritere styrketreningen framfor kondisjonstreningen, noe jeg slettes ikke angrer på i dag. Har siden mars i 2012 kjørt varianter av 2-splitten, med bytting av program hver 8-12. uke. I august byttet jeg treningssenter, og fikk "skikkelig" skikk på treningen av treningsveilederne på det nye senteret. Jeg har til nå brukt å kjøre gjennom alle muskelgruppene to ganger i uken - altså fire økter. Nå har framgangen imidlertid stagnert, og jeg lurer på hva jeg bør gjøre nå, for å "komme meg videre". En treningsmyte jeg har bitt meg litt fast i er at nybegynnere IKKE bør bruke 5-splitt/4-splitt (der muskelgruppene trenes en gang i uken). Siden det er beina jeg ønsker å satse på, har jeg derfor kjørt to økter i uken. Sørger selvfølgelig for å variere antall reps/lett/tungt i perioder. Jeg føler jeg imidlertid ligger i "gråsonen" mellom nybegynner og viderekommen. Nå har jeg jo holdt på seriøst med det i et år, og ordentlig dedikert siden august. Føler derfor det er litt "drøyt" å plutselig skulle begynne å trene bein bare en gang i uka. Hva tror dere? Øvelsene jeg bruker å kjøre er: Knebøy Gående utfall Hip Thrust Strake markløft Lårcurl Leg extensions Vurderer å dele den ene økta i to, så jeg får en økt med framside lår og en økt med bakside. Likevel føler jeg det er dristig å skulle vente en uke mellom hver gang. Noen tips? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17668-trene-bein-en-eller-to-ganger-i-uken-oh-my-god-help-me/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Kanskje du rett og slett bør gå motsatt vei, og gå for et fullkroppsprogram? 3-4 ganger fullkropp i uka, annenhver dag, og du får kjørt gjennom hele kroppen, inkludert beina, 3-4 ganger Det vil medføre færre øvelser, men det trenger ikke å bety dårligere resultat. Dersom du har kjørt en to-splitt over lang tid kunne det vært en idé å prøve noe helt nytt? rudboy 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17668-trene-bein-en-eller-to-ganger-i-uken-oh-my-god-help-me/#findComment-673071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Kanskje du rett og slett bør gå motsatt vei, og gå for et fullkroppsprogram? 3-4 ganger fullkropp i uka, annenhver dag, og du får kjørt gjennom hele kroppen, inkludert beina, 3-4 ganger Det vil medføre færre øvelser, men det trenger ikke å bety dårligere resultat. Dersom du har kjørt en to-splitt over lang tid kunne det vært en idé å prøve noe helt nytt? Jeg henger meg på det Kristin sier....fullkropp is tha shit Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17668-trene-bein-en-eller-to-ganger-i-uken-oh-my-god-help-me/#findComment-673077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.